اقدام وحشیانه و صهیونیستی دولت نیجریه در کشتار مسلمانان بویژه شیعیان مظلوم این کشور و بازداشت رهبر آنها قطعأ با مدیریت و طراحی رژیم صهیونیستی و آل سعود و تحریک مفتی های خبیث وهابی و پشتیبانی مقامات آمریکایی بوقوع پیوست .
کد خبر: ۸۶۰۸۲۵۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه اظهار داشتند: مثلث رژیم فاسد ‌آل‌سعود،‌ رژیم صهیونیستی و آمریکا که خود پدیدآورندگان اصلی گروه‌های تکفیری امثال داعش هستند، اقدام به تشکیل ائتلاف نمایشی و دروغین با محوریت رژیم سعودی کرده‌اند.

امام جمعه ایلام گفت: رژیم آل‌سعود که پدر جد گروهک تروریستی و جنایتکار داعش و مفتی‌های خبیث وهابی است، بدون تردید در قتل عام مظلومانه شیعیان نیجریه دست دارد، آل‌سعود با تحریک رژیم صهیونیستی و حمایت‌های گسترده مالی سعودی‌ها و فتوای آخوندهای مزدور و فاسد فرقه ظاله وهابیت دست به این اقدام پلید زده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی بیان کرد: روند کار و سیاست‌های دولتمردان در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نیست، دولت نسبت به اجرای سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی به صورت جدی اقدام نکرده است.تذکرات مکرر و گله‌مندی رهبری از دستگاه‌های اجرایی و مسئولان دولتی نسبت به عدم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گواه این حقیقت است، متأسفانه دولتمردان با وعده‌های خود به انتظارات کوتاه‌مدت برای رفع مشکلات دامن زده‌اند و در شرایط فعلی هیچ برنامه مشخصی برای حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا بر اعمال محدودیتهای جدیدی برای جلوگیری و ممانعت از ورود عناصر رادیکال به کشور در تضاد بابرجام است.اصولا دیپلماسی لبخند و مماشات و امتیازدهی به رژیم امریکا جواب نمیدهد و آمریکایی ها ثابت کرده اند اگر ایران به سمتشان قدمی برمیدارد آنان گستاخ تر و با کینه و بغض و ادبیات زشت برخورد می کنند ودرصددند برای فشار بر ایران و حفظ ساختار تحریم ها و ایجاد تنش بهانه هایی از قبیل نقض حقوق بشر، حمایت از جبهه مقاومت و همچنین جلوگیری از توسعه و توان موشکی و امثال ذالک عملا اجرای برجام را متوقف کنند.دولت آمریکا با پروژه اسلام هراسی بدنبال حضور خود در خاورمیانه میباشد.

امام جمعه استان ایلام تصریح کرد:مسئله دیگر ماجراجویی اخیر آمریکا در بازار نفت و سقوط آزاد قیمت نفت به پایین ترین قیمت در ۷سال گذشته، در آستانه لغو تحریم ها، عملا برداشتن تحریم هیچ نتیجه مثبتی در بهبود وضعیت اقتصاد بیمار کشور در برنخواهد داشت و تاسف بارتر از همه اینها در طول دوسال کار دولت تدبیر و امید رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم و حتی نفس کشیدن مردم را منوط به لغو تحریم ها پس از توافق هسته ای دانستند اما اکنون فرمایش رهبر فرزانه انقلاب که توافق هسته ای به ایران با ۵+۱ راه حل مشکلات اقتصادی نیست بلکه عامل برون رفت از چالشهای اقتصادی اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتی است که متاسفانه تیم اقتصادی دولت نسبت به سیاستهای اقتصاد مقاومتی فقط در حد شعار اکتفا کرد و اگر چنانچه در ابتدای شروع کار دولت توجه ویژه به فرامین رهبری در زمینه اجرائی کردن اقتصاد مقاومتی می شد .

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: قطعا امروز با رکود بی سابقه و کمر شکن در عرصه اقتصاد مواجه نمی شدیم و متاسفانه مسئولان اجرایی حل مشکلات اقتصادی را فعلا در بالا بردن قیمت دلار می بیند.

وی در ادامه عنوان کرد: هر چه قیمت نفت در بازارهای جهانی سقوط میکند جبران سقوط قیمت نفت کشورمان را در گران کردن قیمت ارز در بازار داخلی بر مردم تحمیل میکنند قطعا ادامه چنین سیاستی در عرصه اقتصاد فاجعه آمیز و برخلاف شعارهای انتخاباتی دولت یازدهم می باشد. انتظار مردم پس از توافق هسته ای و اجرای برجام بر بهبود وضع معیشتی در رونق اقتصادی و مهار تورم متاسفانه محقق نشد.

۲۷حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی اظهار داشت: آذر ۶ ربیع الاول سالروز شهادت دکتر مفتح وروز وحدت حوزه و دانشگاه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد وحدت بین طلاب و دانشجویان بود که همواره دشمنان ملت ایران موفقیت و پیشبرد اهداف شوم سیاسی خود در داخل، جدایی و تفرقه بین دو قشر مهم و تاثیر گذار روحانیون و دانشجویان میدانستند و متاسفانه در مقطعی از تاریخ سیاسی ایران موفق شدند و لکن با پیروزی انقلاب و عنایات ویژه امام و رهبری به قشر دانشجو و تلاش بی وقفه بزرگان حوزوی امثال شهید مطهری، شهید بهشتی، و خصوصا شهید مفتح وحدت بین دو رکن مهم انقلاب حوزه و دانشگاه تحقق پیدا کرد و آثار و برکات فراوانی در عرصه های فرهنگ اقتصاد و سیاست بدنبال داشت.

وی افزود: 8ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری و آغاز دوران امامت حضرت مهدی ۲۶ هجری قمری شاهکار امام حسن عسکری در دوران امامت خویش تبیین جایگاه مهدویت و نوید برقراری عدالت و قسط در جهان توسط امام معصوم. ۲۶ روز حمل و نقل و رانندگان .یکی از اساسی ترین عامل در عرصه اقتصادی و همچنین چرخه زندگی مردم پروژه حمل و نقل و تلاش بی وقفه و شبانه روزی رانندگان می باشد.
امام جمعه ایلام اذعان کرد: وقف یکی از پروژه های اقتصادی اسلام برای حل مشکلات معیشتی و مالی جامعه اسلامی است. وقف صدقه جاریه و سنت پیامبر اکرم و سیره امامان معصوم در راستای خدمت به طبقه محروم و تهیدست می باشد. فرهنگ وقف باید همگانی و مورد توجه خیرین جامعه قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: اقدام وحشیانه و صهیونیستی دولت نیجریه در کشتار مسلمانان بویژه شیعیان مظلوم این کشور و بازداشت رهبر آنها قطعأ با مدیریت و طراحی رژیم صهیونیستی و آل سعود و تحریک مفتی های خبیث وهابی و پشتیبانی مقامات آمریکایی بوقوع پیوست . شیعیان نیجریه پر جمعیت ترین گروه شیعه در آفریقا هستند و اقداماتی از این قبیل در جهت پروژه شیعه ستیزی غرب در کشورهای اسلامی و مختلف جهان انجام می شود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید برای دفاع از شیعیان مظلوم نیجریه اقدامات قاطع و انقلابی انجام بدهند.


ارسال نظرات