موسسه غیرانتفاعی آریان بابل، بدون هیچ دلیلی به مدت ۴۰ روز است که دفتر بسیج دانشجویی را پلمب کرده و مانع از فعالیت دانشجویان بسیجی موسسه شده است.
کد خبر: ۸۶۰۸۱۵۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، واژه موسسات غیرانتفاعی، تنها چندسالی است که به ادبیات آموزش عالی کشور وارد شده و در این مدتهزینه های زیادی را هم به همراه آورد.

این موسسات که به شکل قارچی در نظام آموزش عالی رشد کرده‌اند، به‌واسطه فقدان نظارت، مشکلات فرهنگی، اجتماعی، علمی و ... را به‌وجود آورده‌اند که این مشکلات همچنان هم گریبان‌گیر نظام آموزشی کشور بوده و این وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است.

استان مازندران نیز به‌دلیل وضعیت و موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد به مکانی دنج برای تأسیس دانشگاه‌های غیرانتفاعی تبدیل شده که برخی از این دانشگاه‌ها در ساختمان‌های مسکونی و با تنها 500 تا 800 دانشجو مشغول فعالیت هستند.

نکته مهم اینجاست که این عدم نظارت، موجب شده تا برخی از این دانشگاه‌ها به‌صورت خانوادگی اداره شوند، به‌طوری که نه‌تنها دانشگاه را به‌عنوان ملک شخصی خود، بلکه خود را صاحب دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و دیگر بخش‌های دانشگاه نیز در نظر می گیرند.

یکی از این موسسات غیرانتفاعی، موسسه آموزش عالی آریان بابل است، این موسسه در سال 1387 مجوز پذیرش دانشجو را دریافت کرد و جالب اینجاست که تنها در کمتر از هفت سال موفق به ایجاد 40 رشته در مقطع کارشناسی و 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد شد!

البته در این گزارش قرار نیست به بررسی وضعیت کیفی این دانشگاه بپردازیم؛بلکه اتفاق جالبی در این دانشگاه رخ داده که باعث شد، تا توجه ما به این موسسه غیرانتفاعی جلب شود.

آن اتفاق، این است که خبرنگار ما پس از حضور در این موسسه غیرانتفاعی متوجه شد که رئیس این موسسه از 40 روز پیش تا امروز، با عوض کردن قفلدرب دفتر بسیج دانشجویی، مانع از ورود دانشجویان بسیجی به دفتر و فعالیت آنها شده است.

یکی از دانشجویان بسیجی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: بعد از عاشورای حسینی، وقتی به موسسه آمدیم، دیدیم که قفل دفتر بسیج دانشجویی عوض شده است و ما نمی توانیم وارد دفتر شویم.

وی ادامه داد: وقتی موضوع را از طریق مسئولان پیگیر شدیم، متوجه شدیم که درب دفتر به دستور رئیس موسسه پلمب شده است و رئیس موسسه خواسته تا با ملاقات با او نسبت به رفع این اقدام عمل کنیم.

این دانشجو، تصریح کرد: اما جالب اینجا بود که هربار که خواستیم به دیدن رئیس موسسه برویم، با بهانه‌هایی این دیدار انجام نشد و تا امروز که مسئولان دانشگاه مدام امروز و فردا کردند و درب دفتر نیز همچنان بسته است.

یکی از دیگر دانشجویان نیز در این باره گفت: ما نمی‌خواستیم فضای آرام دانشگاه متشنج شودو به همین دلیل نسبت به رسانه‌ای کردن این موضوع اقدام نکردیم.

وی ادامه داد: زمزمه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه رئیس موسسه می‌خواهد کلید دفتر بسیج دانشجویی را هم داشته باشد و دلیل این اقدام هم همین موضوع است.

این دانشجوی بسیجی در پایان از مسئولان امر خواست تا برای بررسی وضعیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی که تعدادشان هم کم نیست، کمیته تحقیق و تفحصتشکیل دهند تا همگان دریابند که این دانشگاه‌ها چه بلایی بر سر نظام آموزش عالی کشور آورده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها