امام جمعه مهرشهر گفت :شیعه حراسی به خاطر ائتلاف آمریکا و اسرائیل و وهابی است و وظیفه مسلمانان حمایت از مردم نیجریه و محکوم کردن این کشتار در جهان است.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۷۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
وظیفه ائمه جمعه روشنگری  مسائل سیاسی جامعه است /کشتار مردم نیجریه در نتیجه تفکر شیعه حراسی بود


به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج
، حجت‌الاسلام والمسلمین یداله رضایی در سخنرانی خود در نماز جمعه مهرشهر کرج در خطبه اول، رسالت امامان را تقویت اجرای احکام الهی در شیعه  دانسته و اظهار داشت : برای انجام این رسالت امامان در تحت فشار بودند و به خصوص در دوران حکومت بنی عباس متحمل خساراتی شدند، از امام صادق علیه‌السلام تا امام حسن عسکری (ع)همه در این دوران به شهادت رسیدند.

وی افزود : یکی از روشهایی که امام عسکری (ع)برای انجام رسالت و هدایت و تربیت جامعه شیعی و آشنا کردن آنها با احکام و معارف الهی اتخاذ نمود، نوشتن نامه بود. ایشان در نامه ای به ابن بابویه قمی پدر شیخ صدوق، توصیه های اخلاقی و اعتقادی را به او و جامعه بشری می نویسد که با اجرای آن جامعه سعادتمند خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضایی، یکی از این توصیه ها را رعایت تقوای الهی عتوان کرد و گفت : تقوا به معنای آن  است که انسان خود را در محضر خدا ببیند، خویشتن داری و حفظ خود در برابر وسوسه شیطان است.

وی ادامه داد :توصیه های دیگر برپا داشتن نماز، دادن زکات، بخشیدن گناه دیگران فرو خوردن خشم و غضب، حسن خلق، تفقد و دلجویی از خویشان و صله رحم، حلم، شناختن قرآن و احکام و عمل به آنها است.

امام جمعه مهرشهر توصیه دیگر امام عسکری را مواصات اخوان عنوان و تصریح کرد: مواصات یعنی همدردی با برادران و خواهران دینی و شریک قرار دادن در آنچه که خودت داری. برآورده کردن حاجات مردم در همه شرایط زندگی چه زمان گرفتاری و چه زمانی که دستت باز است.

وی با بیان اینکه هم پیمانی و انس با قرآن،  امربه معروف و نهی از منکر را از توصیه های دیگر امام است، گفت:خداوند در آیه ای از قرآن می فرماید هیچ خیری در بسیاری از حرفهای مخفیانه و پنهانی که آدمها می زنند نیست، مگر در 3 مورد که درستی، فرمان دادن به کار خوب،  انسجام و اصلاح بین مردم است.

امام جمعه مهرشهر افزود : پیامبر سه بار  حضرت علی (ع) را به خواندن نماز شب توصیه نمود و فرمود : کسی که نماز شب را سبک بشمارد و نخواند از ما شیعیان و امت رسول الله نیست. امام عسکری (ع) در پایان نامه باز هم ابن بابویه را باز هم به صبر امر می نماید.

وی تصریح کرد :خدا در قرآن فرمودند زمین از آن من است و زمین میراث بقیه الله است، باطل ظهور موقتی دارد و سرنوشت حتمی اش نابودی است.

حجت‌الاسلام رضایی در خطبه دوم سخنرانی خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت : ثمره وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت جامعه است، دانشگاه و حوزه باید بکوشند تا جامعه ای مستقل از نیازمندی به بیگانگان داشته باشیم و مرحوم مفتح قبل از انقلاب از حوزه به دانشگاه رفت و ثمره آن تربیت دانشجویان بصیر و سیاسی بود.

وی عنوان کرد: رشد علمی باعث تعالی کشور است و سرعت رشد علمی کشور به فرموده حضرت آقا کمی افت پیدا کرده است که مسئولین ذیربط باید دغدغه داشته باشند و بودجه و اعتبار تحقیق و پژوهش را افزایش دهند.

امام جمعه مهرشهر در خصوص ائمه جمعه  خاطرنشان کرد :آنها از طرف رهبر در زمان غیبت امام عصر (عج اله) برای اقامه نماز جمعه منصوب می شوند و سرباز رهبر هستند. امروزه بعضی بحث ها مطرح می شود که شما  اصلاح‌طلب ها را می کوبید، در صورتی که چنین نیست و در زمان غیبت 11 روزه رییس جمهور قبل در این  خصوص انتقاد کردم. ائمه جمعه وابسته به هیچ گروهی نیستند و در خصوص آنچه باعث تهدید نظام میشود هشدار می دهند.

وی با اشاره به اینکه در همه جناح ها افراد تندرو وجود دارد بیان کرد : در اصلاح طلب و اصولگرا هم همین طور است لذا وظیفه ائمه جمعه تبیین مسایل  سیاسی کشور است، انتقاد به معنای جناحی بودن نیست.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان تشریح نمود : عده ای که در خود توان و ظرفیت می دیدند ثبت نام کردند، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد جایگاه رهبری و ولایت فقیه است در واقع میراث امام راحل است، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این انقلاب بدون نام امام (ره) در جایی شناخته شده نیست. لذا مهم این است  که در عمل باید روشن شود افراد چقدر پای بند نسبت به اصول و آرمان های امام (ره) است، چه از بیت امام راحل باشد چه کسانی که خود را خط امامی می دانند.

وی ادامه داد : برای کاندیداتوری مجلس خبر گان نوه امام اعلام آمادگی کرد و از لحظه اول  از دو خط رسانه ای در جناح خاص برجسته سازی فوق العاده ای نسبت به حضور نوه امام در رسانه ها انجام دادند و رسانه  جناح مذهبیون هم از آمدن نوه امام وحشت کردند. این رسانه ها همان کسانی هستند که اتفاقا ً دورانی حضرت امام را خشونت گرا می دانستند و در رسانه ها سیاست ما دیانت ما را که  مربوط به مرحوم مدرس و امام بود را سخنان عوامانه و بی سوادانه می دانستند که الان می توانید در آرشیو به آنها  مراجعه کنید.

حجت‌الاسلام رضایی حفظ امنیت جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد : این امنیت فوق العاده موهبت الهی است با وجود دشمنانی مثل آمریکا و اسرائیل و کشور های دیگر که ما را محاصره کردند. کسانی که در انتخابات شرکت می کنند و یا هرکس که سخنی می گوید یا می نویسد که استشمام شود که آرامش و امنیت جامعه را از بین می برد و جامعه را ملتهب می کند این حرکت شیطانی است و حرکت کردن در مسیر دشمن است، همانطور که حرکتی که باعث انسجام و وحدت شود مورد تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه شیعه حراسی از ائتلاف آمریکا و اسرائیل و وهابی است، اظهار داشت : کشتار مردم نیجریه در نتیجه تفکر شیعه حراسی بود مسلمانان باید انزجار خود را اعلام کنند و باید ایادی آنها که دولت ترکیه و قطر و عربستان است را محکوم کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد :بسیاری از رسانه‌های غربی در خصوص این کشتار سکوت کردند در حالیکه در حوادث تروریستی فرانسه رسانه های غربی عزاخانه بود. وظیفه ما اقتضا می کند در سطح جهانی از مسلمانهای نیجریه دفاع نماییم.


خبرنگار افتخاری: فرنگیز اصغرنژاد
ارسال نظرات
پر بیننده ها