دشمن در تلاش است با خشن نشان دادن مسلمان در جهان اسلام هراسی را در دنیا رواج دهد.
کد خبر: ۸۶۰۸۰۵۵
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز سیاسی و عبادی شهر کرج در ادامه سلسله مباحث شرایط اجرای عدالت از منظر امیرالمومنین در نهج البلاغه پرداخت و سخت کوشی را یکی از شرایط اجرای عدالت دانست و اظهار داشت: انسان باید اهل کار و فعالیت باشد و بنابراین نباید فرصت ها را از دست داد و باید مشغول کار بود که امیر المومنین(ع)  در نامه 45در نهج البلاغه می فرمایند : خوشا به حال کسی که مسوولیت واجب را در پیشگاه پروردگار به انجام  می رساند و در راه او هر سختی را تحمل می فرماید.

از شرایط  اجرای عدالت قاطعیت است
وی افزود : یکی دیگر از شرایط  اجرای عدالت قاطعیت است ،کسی که می خواهد عدالت را اجرا کند باید قاطعیت لازم را در کار خود  داشته باشد، با قاطعیت با همسر و فرزندان و سر کلاس درس و اداره رفتار کند.

آیت الله حسینی همدانی بابیان اینکه باید مردم راشناخت و فهمید که دارای چه خصوصیاتی هستند گفت: وقتی مردم را شناختیم و فهمیدیم دارای چه ویژگی و چه خصوصیاتی هستند  نحوه معاشرت ما هم فرق با آنها  خواهد کرد و اهل تقوا بر این امر مواظبت دارد .

مردم را آزمایش کنید سپس با آنها معاشرت کنید
وی ادامه داد: امیر المومنین(ع) ما را به جهتی سوق می دهند و که در این رابطه دستور العمل داده اند که مردم را آزمایش کنید تا بشناسیدشان سپس با آنها معاشرت کنید لذا باید مدت زیادی با آنها رفت و آمد کنید و تا وقتی که او را آزمایش نکردی با او معاشرت نکن  که اگر بعد از آزمایش با او ارتباط برقرار کند دوستی او همیشگی و پایدار خواهد بود .

دوران امام عسگری  بسیار دوران پر تنش و سخت بود
امام جمعه کرج با عرض تسلیت شهادت مظلومانه امام حسن عسگری در روز 29آذر در 8ماه ربیع الاول تصریح کرد: دوران امام عسگری  بسیار دوران پر تنش و سخت بود از جهات مختلف سیاسی و اجتماعی که پیچیدگی های خودش را داشت و دولت عباسی که به شدت ضعیف شده بود و قیام هایی بر علیه او برپا می شد اما هرگز از امام غافل نبود و این ها سختی میگرفتند .

به اسم شادی و محبت به اهل بیت دچار معصیت نشویم
وی ضمن اشاره به فرارسیدن هفته وحدت گفت:  امروز روز شهادت عالم ربانی دکتر مفتح است که از منادیان و بنیانگزاران وحدت حوزه و دانشگاه بود و پایان این هفته هم آغاز هفته وحدت می باشد و میلاد رسول اکرم (ص) و امامت امام زمان است که برای آن هم باید فضایی را ایجاد کرد که وحدت را خدشه دار نکند و به اسم شادی و محبت به اهل بیت دچار معصیت نشویم .

کمترین اثر وحدت بین حوزه و دانشگاه ثبات کشور خواهد بود
آیت الله حسینی همدانی خاطر شان کرد : مراد از وحدت ،وحدت ساختاری نیست بلکه این است نخبگان جامعه به یک آرمان مشترک برسند و و طبق آن عمل کنند و اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند و وحدت داشته باشند کمترین اثر وحدت بین این دو قشر ثبات کشور خواهد بود .

وی افزود: به غیر از وحدت حوزه و دانشگاه اقشار دیگر هم نباید از وحدت غافل باشند لذا یکی از دستورات سیاسی قرآن کریم حفظ وحدت است که دشمنان به روش ها مختلف تلاش می کنند وحدت را از بین ببرند .

انقلاب اسلامی منشا بیداری اسلامی در منطقه است
امام جمعه کرج با بیان اینکه انقلاب اسلامی منشا بیداری اسلامی در منطقه است افزود : این انقلاب روش جدیدی از حاکمیت که مردم در آن نقش اساسی دارند را به دنیا عرضه کرد الگویی که مبتنی بر ارزش های اللهی و انسانی بود و لازمه اش استکبار ستیزی و ظلم ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن است که استکبار با مواجه این نگرش برای کنترل و از بین بردن آن شیعه هراسی را در جهان به راه انداخته است که چهره ای خشن و غیر معقول را از اسلام برای مردم جهان ایجاد کرده است .

به اسم مبارزه با تروریسم خشونت طلبی را در دنیا قانونی میکنند
وی در ادامه خاطر نشان کرد: جالب است که خشونت و افراطی گری را در اقصا نقاط عالم راه انداختند و بعد با بوق های تبلیغاتی خودشان شروع کرده انند به شیعه هراسی که امروز روز مبارزه با خشونت و افراط گری هم هست  که به اسم مبارزه با تروریسم خشونت طلبی را در دنیا قانونی میکنند .

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه معرف مسلمان قرآن است گفت : در هیچ جایی از قرآن کریم  مردم را به خشونت دعوت نکرده بلکه به رحمت دعوت و فراخوانده است .

عربستان و قطر آلت دست استکبارند
وی خاطر نشان کرد : امروزه عربستان و قطر و برخی دیگر از کشور های اسلامی آلت دست استکبارند و ببینید چطور برای آنها دم تکان میدهند و بعد عربستان چند شبکه ماهواره ای برا ی تبلیغ شیعه هراسی درست کرده و در همین  چند ماه اخیر بیش از 30هزار مظلوم با حمایت  مستقیم آل سعود به خاک و خون کشیده اند و شیعه کسی را عادی می کنند که در همین روزهای اخیر میبینید که کشتن ده ها تن از شیعیان نیجریه به دست ارتش این کشور ، کشوری 170میلیون جمعیت دارد که 60درصد آن مسلمان اند و بیش از هفت درصد ان مسلمان اند که شیعیان را می کشند و بازداشت می کنند که ما تاسف میخوریم که مسوولین کشور عکس العمل درستی از خود نشان ندادند لازمه اش این بود که بلافاصله پیام داده می شد و از آن دفاع می شد و از استکبار اعلام برائت می شد که این اتفاق افتاد اما دیر شد باید در وقتش انجام می شد وگرنه اگر زمان بگذرد ثمره ای ندارد .

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در روز گذشته مقدمه کار انتخابات در استان البرز کلید خورد، بیان داشت:  ستاد های اجرایی و دستگاه ها ی اجرایی کار خود را رسما شروع کردند و ثبت نام خبرگان رهبری از روز گذشته در استان و کشور شروع شد و از فردا نامزدهای انتخاباتی مجلس ثبت نام خواهند کرد .

دستگاه های نظارتی و اجرایی کار خود را با دقت انجام دهند/ رای مردم امانتی در دست آنها است
وی افزود: این دوره باید دقت کنید و بصیرت خود را نشان دهید و مسائل پیرامونی را ازش به سادگی ازش نگذرید و انشالله با تمام بصیرت وارد شویم و انتخاب کنیم که نقش مهمی در تصمیم گیری و تصمیم سازی دارد و دستگاه های نظارتی و اجرایی کار خود را با دقت انجام دهند و امین مردم باشند و بدانند که رای مردم امانتی در دست آنها است .


ارسال نظرات
پر بیننده ها