خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت:
یوسف پدیدار اظهار کرد: دراین نشست با توجه به مشکلات حوزه بهداشت، نخستین و مهمترین مشکل حوزه بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیروی انسانی است.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۹۳
|
۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،یوسف پدیدار  اظهار کرد: دراین نشست با توجه به مشکلات حوزه بهداشت، نخستین و مهمترین مشکل حوزه بهداشت و درمان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیروی انسانی است.

وی افزود: با توجه به وضعیت کشور و با توجه به سیاست دولت مبنی بر کوچک کردن بدنه دولت این مشکل در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: باید با مدیریت و ساماندهی منسجم و همسو با طرح دولت این مشکلات برسی و مرتفع شوند.

پدیدار گفت: نبود نیروی انسانی در حوزه دزفول زیاد است به‌طوری که در شهر شوش هر پرسنل باید به جای دو نفر فعالیت کند.

وی ادامه داد: ساختار بهداشت و درمان در دهه 60 به گونه‌ای بود که به علت پاره‌ای از مشکلات و نبود طرح نظام‌مندی دارای مرگ و میر زیادی بودیم ولی با ساختار طراحی شده مبنی بر ارائه طرحی با رویکرد ملی و هدفمند در حوزه بهداشت و ارائه طرح نظام سلامت و اجرایی شدن این  طرح خوشبختانه آمار مرگ و میر و رضایت بیماران در حوزه سلامت کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: در طرح نظام سلامت و ابلاغ سیاست کلی بهداشت و درمان از سوی مقام معظم رهبری، دولت عزم خود را بسیج کرده و این طرح در فاز نخست اجرایی شد ‌و در فازهای بعدی با تلاش و حمایت نمایندگان مجلس منابع مالی طرح تعریف شده و ما نیز همپای دولت درحال اجرا و استحکام طرح هستیم.

*در حوزه درمان در دزفول با کمک بخش خصوصی در حال ساخت بیمارستان تخصصی هستیم

پدیدار گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد کاهش پرداختی‌ها از سوی مردم بودیم به طوریکه بالغ بر 20 درصد هزینه درمان از مردم کاهش یافت و رضایت مردم را نیز در بر داشته است.

وی اضافه کرد: به همان اندازه که دولت در طرح درمان وارد شده به همان اندازه در حوزه بهداشت نیز وارد شده است و در روزهای گذشته با تلاش مجوز ساخت بیمارستان 400 تختخوابی را اخذ کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ادامه افزود: بیشترین کار صورت گرفته در حوزه بهداشت اجرای بیمه روستایی است بیشترین اعتبار را نیز تاکنون به خود اختصاص داده است.

پدیدار اضافه کرد: در حوزه درمان در دزفول با کمک بخش خصوصی در حال ساخت بیمارستان تخصصی هستیم و باید دولت به حوزه دانشگاه دزفول توجه ببشتری کند.

وی بیان کرد: یک و نیم میلیون نفر زیرپوشش درمان حوزه بهداشت است که برخی از خدمات ارائه شده مربوط به بیماران شهر های اطراف و حتی استان‌های همجوار است.

پدیدار تصریح کرد: با توجه به ظرفیت دزفول در حال حاضر وضعیت تخت بیماران در بیمارستان دزفول در وضعیت بحران است و هر شبانه روز بالغ بر 80 درصد تخت ها با تکمیل ظرفیت روبرو هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از افتتاح مرکز آموزش سلامت در شوش خبر داد و گفت: این واحد با تلاش به زودی راه اندازی خواهد شد و در آینده نزدیک برخی از واحد های دانشگاه علوم پزشکی دزفول به شوش منتقل خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به احداث دو کلینیک درمان در دزفول و یک کلینیک در شوش افزود: در کلینیک‌های دزفول در ماه 11 هزار بیمار ویزیت می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها