رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمن در تلاش است تا صحنه را طوری جلوه دهد که جمهوری اسلامی ایران درگیر بحران های شدید بوده و به دنبال راهکارهایی برای نجات خود می گردد.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۸۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،  سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دبیر مجمع عالی بسیج، صبح امروز در دومین روز از دومین نشست این مجمع در مشهد به سخنرانی پرداخت.

سردار نقدی در ابتدای سخنان خود بیان داشت: همه آنچه در مجمع عالی بسیج بررسی می شود اگر بخواهد وارد مرحله اجرا شود نیازمند رویت صحیح از میدان است، چرا که اگر نگاه راهبردی به صحنه نداشته باشیم انگیزه کافی پیدا میکنیم.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا صحنه را طوری جلوه دهد که جمهوری اسلامی ایران درگیر بحران های شدید بوده و به دنبال راهکارهایی برای نجات خود می گردد.

امریکا در همه مولفه های قدرت سقوط کرده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه آنچه دشمن از کشور ایران اسلامی جلوه می دهد خلاف واقع است ابراز داشت: صحنه واقعی آن است که انقلاب اسلامی ایران توانسته با دست خالی بر رژیم شاهنشاهی غلبه کند. در طول 36 سال،  انقلاب اسلامی در برابر همه توطئه ها و فتنه های دشمن مقابله کرده است و این انقلاب الگویی برای همه کشورهای اسلامی از جمله لبنان، عراق، بحرین و فلسطین شده است.

وی با اشاره به اینکه امریکا در همه مولفه های قدرت سقوط کرده است افزود: امروز دولت امریکا 19 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و هر سال به این بدهی افزوده می شود.

دشمنی امریکا با ایران ناتمام است

سردار نقدی ضمن بیان تغییر رویکرد تخاصمی امریکا به رویکرد تعاملی نسبت به ایران عنوان داشت: از انجا که امریکا در نفوذ تاکتیکی خود با شکست روبرو می شد لذا درصدد شد تا با نفوذ استراتژیک اهداف شوم خود را عملی کند به همین دلیل با چرب زبانی وارد تعامل شد.

وی ابراز داشت: دشمنی امریکا با ایران ناتمام است چراکه پس از برجام مدام لوایحی علیه ایران در مجلس امریکا مطرح می شود و در شبکه های ماهواره ای خود آموزش شورش خیابانی و ساخت بمب را می دهند.

دبیر مجمع عالی بسیج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی افراد می گویند که آمریکا نسبت به گذشته تغییر کرده است، سؤال من این است که چگونه این حرف را می زنند در حالی که آمریکا همچنان علیه ما قطعنامه های ظالمانه صادر می کند؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  با بیان اینکه آمریکا خنجرش را برای ضربه زدن از پشت به ما آماده کرده است، تصریح کرد: آمریکا گروه های تروریستی در مرزهای ایران را تجهیز می کند تا امنیت کشور را برهم بزنند، از طرفی هم پهپادهای جاسوسی خود را به آسمان ایران می فرستد؛ بنا براین نمی توان به لبخندهای شیطان بزرگ اطمینان کرد و اینکه آمریکا تغییر کرده است ک دروغ بزرگ است.

برخی افراد راه نفوذ دشمن را باز می کنند

وی در ادامه بیان کرد: برخی افراد سرشناس سخنرانی می کنند و می گویند که آمریکا با یک دکمه ما را نابود می کند، این افراد راه نفوذ را برای دشمن هموار می کنند.

سردار نقدی  با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) گفت: در سخنان امام راحل بر این اصل تأکید شده است که مسؤولان نظام باید از قشر متوسط مردم باشند اما متأسفانه مجلس در بررسی صلاحیت کابینه دولت از این منظر که افراد معرفی شده در چه طبقه ای از اقشار مردمی قرار دارند توجه نکرد و بیشتر به فکر این بود که موضع افراد در برابر فتنه چگونه بوده است.

دبیر مجمع عالی بسیج اضافه کرد: ابن مهم است که مسؤولان از سطح متوسط جامعه باشند، چرا که یک مسؤول برای بررسی مشکلات مردم باید همان مشکل را درک کند. مسؤولی که در رفاه و آسایش زندگی می کند نمی تواند درد مردم را بفهمد.

وی در ادامه گفت: شرکت  ناسا را مدیران ایرانی اداره می کنند؛ چرا ما نباید از این ظرفیت در داخل استفاده کنیم؟ این در حالی است که عده ای معتقدند برای بهبود وضعیت اقتصاد باید به سراغ غرب برویم.

سردار نقدی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب ابتدای سال جاری در حرم رضوی گفتند برای بهبود اقتصاد کشور دو دیدگاه وجود دارد، یک اینکه ما توانمندی های خود را بشناسیم و نهایت استفاده را از آن ها در جهت رشد اقتصادی ببریم و دیدگاه دومی نیز وجود دارد که ما برای رشد اقتصادی باید با قدرت های دنیا کنار بیاییم و حضرت آقا فرمودند که این دیدگاه عقیم است.

عدم مدیریت صحیح در بخش تولید


رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موضوع رشد نقدینگی در کشور  گفت: به غلط گفته می شود که نقدینگی در کشور وجود ندارد. آمار نشان می دهد که پول ها در حساب های بانکی انباشته شده است؛ پس چرا واحدهای تولیدی و صنعتی ما دچار رکود هستند؟ جواب این است که دیگر تولید در کشور سودی ندارد و این ناشی از عدم مدیریت صحیح است.

وی با اشاره به اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازگرداندن پژو به کشور، افزود: پژو خط تولید خود با مصرف 7لیتر در 100کیلومتر را در کشور ما راه انئاز می کند و با پول حاصل از آن خط تولیدی با مصرف 4لیتر در 100 کیلومتر را در کشور خود راه اندازی می کند و این نشان می دهد که غرب هیچگاه تکنولوژی را در اختیار ما قرار نمی دهد.

استقبالی از ابداعات بسیج توسط دولت صورت نمی گیرد

سردار نقدی با اشاره به 15 هزار کارخانه تعطیل در کشور، اذعان کرد: نخبگان بسیجی ما سالیانه صدها طرح و پروژه و ابداعات اقتصدی ارایه می کنند اما استقبالی از آنان نمی شودو بعدها همین طرح ها در کشورهای غربی خریداری و اجرا می شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه صدها تن میوه وارداتی در کشور داریم، تصریح کرد: سالیانه 200هزارتن خرما در کشور نابود می شود و اخیرا هم 1700 تن سیب زمینی در استان فارس امحا شد، این مشکلات نیاز به چند دستور و ابلاغ حاکمیتی دارد اما مسؤولین دولت به جای توجه به این مسائل، به دنبال برقراری ارتباط با آمریکا هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها