خبرهای داغ:
در بیانیه قرارگاه دانشجویی شهید زین‌الدین استان همدان آمده است
قرارگاه دانشجویی شهید زین‌الدین استان همدان در بیانیه‌ای آورده است: حمله جنایتکارانه و شبه‌تروریستی به شیعیان مظلوم نیجریه نمادی از شیعه‌هراسی و نشانی از پاکسازی مذهبی است.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۷۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
حمله به شیعیان مظلوم نیجریه نمادی از شیعه‌هراسی و پاکسازی مذهبی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، قرارگاه دانشجویی شهید زینالدین استان همدان با صدور بیانیه‌ای حمله جنایتکارانه و شبه‌تروریستی به منزل رهبر شیعیان نیجریه و حسینیه بقیة‌الله(عج) و کشتار شیعیان مظلوم نیجریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی
قال الله تعالی (و ما نقموا منهم الا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید)
اکنون پس از گذشت چند ماه از حادثه دردناک منا بار دیگر قلوب مسلمین جهان غمبار تر از پیش در عزای ریخته شدن خون های طاهر شیعیان مظلوم نیجریه جریحه دار میشود.
خبر حمله به منزل رهبر شیعیان نیجریه و حسینیه بقیة‌الله(عج) که منجر به شهادت صدها تن و زخمی شدن شیخ ابراهیم زکزاکی و اطرافیان ایشان شده است، مایه تأسف و اندوه فراوان آزاداندیشان جهان، مسلمانان و از جمله شیعیان جهان شده است.
بدون تردید، این حمله جنایتکارانه و شبه‌تروریستی که نمادی از شیعه‌هراسی و نشانی از پاکسازی مذهبی به‌همراه دارد، نزد همه انسان‌های آزاده جهان که برای کرامت انسانی، آزادی اندیشه و آزادی مذهب احترام قائل‌اند، محکوم و مردود است. تأسف‌بارتر اینکه چنین جنایت هولناکی، توسط ارتش و نظامیان انجام شده است که خود باید حافظ مال و جان و نوامیس ملت باشند.
حکومت نیجریه باید بداند که این گونه رفتارها که به تحریک گروه‌های ضد شیعی همچون وهابیت و صهیونیست انجام می‌گیرد، هیچ تأثیری جز بدتر شدن اوضاع این کشور و آلوده شدن مملکت نیجریه به درگیری‌ها و کشمکش‌های بیشتر نخواهد داشت چراکه خون این شهدای مظلوم ریشه های شجره طیبه بیداری اسلامی ملتها و جهانیان را آبیاری خواهد کرد و موجبات سقوط سیستم ظلم و استبداد در آن کشور را رقم خواهد زد.
لذا توصیه می شود فریب تحریک‌ها و آزارهای مخالفین شیعه را نخورده و ارتش و پلیس نیجریه ضمن آزاد کردن هر چه سریعتر آن عالم محترم، تمام همّ و غم خود را صرف مبارزه با خونریزی‌های گروه‌های شبه نظامی همچون بوکوحرام کرده و با شیعیان این کشور به احترام و به دور از سوء ظن و بدبینی رفتار کند.
لذا ما دانشگاهیان ضمن محکوم کردن این اقدام بی شرمانه، بر ضرورت حفظ حقوق مسلمانان و شیعیان و لزوم مجازات عناصر خودسر نظامی،
آزادی و مداوای فوری شیخ زکزاکی و دیگر مظلومان تاکید می‌کنیم و حفظ وحدت مسلمانان را در شرایط کنونی جهان در مقابله با گروهک های تفرقه‌انگیز تکفیری، سلفی و بوکوحرام را لازم می‌دانیم و از دولت نیجریه می‌خواهیم تمام تلاش خود را برای مبارزه با افراطی گری دشمنان قسم خورده اسلام قرار بدهد.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
قرارگاه دانشجویی شهید زین
الدین استان همدان شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات