استاندار چهارمحال وبختیاری

افزایش سرانه مطالعه در گروه تقویت و تجهیز کتابخانه ها است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای افزایش سرانه مطالعه در استان باید کتابخانه ها را تجهیز و فضای فیزیکی آنها را بزرگتر کرد
کد خبر: ۸۶۰۷۹۴۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در چهارمحال و بختیاری قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز(چهارشنبه 26 آذرماه) در نشست انجمن کتابخانه های استان گفت: با تقویت و توسعه زیرساخت ها و افزایش و ارتقاء وضعیت فضاهای فیزیکی در کتابخانه ها می توانسرانه مطالعه استان را  افزایش داد.
 وی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در بین  جامعه، بر اختصاص بودجه جهت افزایش سرانه فضای فیزیکی کتابخانه ای درشهرستان کیار تاکید کرد.
 قاسم سلیمانی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در اولویت کار ها قرار بگیرد گفت: یکی از برنامه های پیش بینی شده سال جاری برگزاری نشست های کتاب خوان ویژه مدیران استان است.
استاندار چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان تامین اعتبار و احداث مورد نیاز برای ساخت کتابخانه های عمومب در روستاهای بالای یک هزار و پانصد نفر جمعیت استان را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده از فضای مطالعه برای همه مردم باید فراهم شود.
 به گفته وی شهرداریهای استان مکلف به پرداخت به موقع نیم درصد سهم خود می باشند که این امر می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ کتابخوانی و اجرای سایر طرحهای فرهنگی ایفا کند.
ارسال نظرات