خبرهای داغ:
پیاده‌روی اربعین یک مراسم باشگوه و مانور تبلیغاتی بزرگ برای تشیع است.
کد خبر: ۸۶۰۷۹۳۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با پیروزی‌های اخیر که در رابطه با برجام و PMD به دست آمد دنیا فهمید که نظام جمهوری اسلامی به گفته‌های خودش عمل کرده و طبق بیانات رهبر انقلاب برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز بوده است.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش «وقف و رسانه» تاکید کرد: این پیروزی به برکت انقلاب اسلامی است و باید حفظ شود که راه آن تکیه بر همدلی و هم‌زبانی بین مردم و مسئولان و لزوم وحدت بین اقشار مختلف جامعه است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور بااشاره به پیاده‌روی اربعین که یک مراسم باشگوه و مانور تبلیغاتی بزرگ برای تشیع است گفت:هر سال بیش از پیش شاهد حضور مردم در حرکت عظیم اربعین حسینی هستیم که این حرکت گردهمایی بزرگی برای تشیع است و باید از مردم برای حضور در این تجمع عظیم 27 میلیونی تشکر کرد.

وی در رابطه با موضوع وقف تصریح کرد: در روایات وقف به عنوان صدقه بیان شده است، صدقه خود بر دو نوع بوده یکی اینکه انسان در راه خدا هزینه‌ای را صرف امور منزل و کمک به نیازمندان می‌کند که در روایات برای آن داریم قبل از ‌آن‌که به دست فرد نیازمند برسد ثواب آن به دست صدقه دهنده می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه آشنایی مردم با وقف با ارائه دو پیشنهاد اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم مسئولان اوقاف به کمک صداوسیما باید امور وقف را برای مردم تشریح کنند.

وی ادامه داد: کار دیگری که در این زمینه می‌توان انجام داد این است که جزوه‌هایی در رابطه با کیفیت وصیت‌نامه و چگونگی وقف تهیه‌ کرده و در اختیار مردم گذاشته شود.

آیت‌الله مقتدایی ؛ در ادامه نوع دوم صدقه را صدقه جاریه خواند بیان کرد: صدقه جاریه همانند چشمه‌ای جوشان است که فیض آن برای واقف تا روز قیامت ادامه دارد به‌گونه‌ای که امیرالمومنین چشمه‌ای را در مسیر خانه خدا برای زائران مکه و رهگذران آن مسیر وقف کرد و می‌بینیم که همه ائمه از این فیض جا نمانده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی بیان داشت: مسئولانی که در امر تسهیل و تشویق به وقف فعالیت می‌کنند آن‌ها نیز به عنوان متولیان امر از ثوابی برخوردار می‌شوند

انتهای پیام / 63055/.

ارسال نظرات