خبرهای داغ:
زهرا نصیری
تنها کشوری که توانسته در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در مقابل هجمه رسانه ای و فرهنگی غرب مقاومت کند، جمهوری اسلامی ایران است و این نشات گرفته ازفرهنگ تشیع و جان‌مایه تفکر ولایی است
کد خبر: ۸۶۰۷۹۳۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،مدیر کل صدا وسیمای اصفهان گفت: اگر بتوانیم وقف فرهنگی را در زمینه اجتماعی مطرح کنیم بسیاری از مشکلات در حوزه خانواده، جوانان و زنان و... حل خواهد شد و ما را به سمت یک استحکام اجتماعی سوق می‌دهد.

مسعود احمدی در همایش وقف و رسانه با اشاره به اینکه اگر امروز پایبندی به اعتقادات و ارزش‌ها در اصفهان در سطح بالایی در مقایسه با دیگر شهرها قرار دارد، به علت وجود همین بقاء متبرکه است که مردم با آن زندگی می‌کنند افزود: سه وجه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در وقف بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نقطه اوج اسلام در ایران تشیع و نقطه اوج تشیع در اصفهان است، گفت: امروز به‌خوبی می‌توانیم توسعه تشیع را در اصفهان درک کنیم و ریشه‌های وقف، فرهنگ و هنر مذهبی را در اصفهان می‌بینیم.

احمدی تاکید کرد: در دنیای پیچیده امروز که رسانه‌ها هر روز به عقاید وباورهای مردم حمله می‌کنند و هزاران شبکه در حال تخریب عقاید و پایه افکار دینی هستند، تنها کشوری که توانسته در مقایسه با دیگر کشورهای جهان در مقابل هجمه رسانه ای و فرهنگی مقاومت کند، جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: این مقاومت و توانایی از دولت نبوده بلکه فرهنگ تشیع و جان‌مایه تفکر ولایی پشت آن ایستاده است و این ناشی از قدرت فرهنگی مردم است و نکته مهم این است که بدانیم این قدرت، قدرتی حاکمیتی بوده و در قلوب مردم است و نه در بخش‌نامه‌ها.

مدیرکل صداوسیمای اصفهان وقف را یکی از داشته‌ها و سرمایه‌های کشور در مقابل تهاجم فرهنگی دانست و عنوان کرد: رسانه ملی در استان اصفهان به‌عنوان قدیمی‌ترین رسانه آمادگی دارد که بتواند در این سرزمین اسلامی و جهان تشیع وقف را از حوزه رسانه معرفی کند.

وی عنوان کرد: در حوزه اقتصادی، اقتصاد اسلامی به‌عنوان موضوعی است که در وقف کمتر به آن توجه شده است و اگر کلیت جامعه در نظر گرفته شود، نگاه اقتصاد اسلامی بر پایه وقف و مردم‌نهاد را خواهیم دید که چه تأثیری خواهد داشت.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان خاطرنشان کرد: وقف در مقوله فرهنگی و رسانه از اهمیت زیادی برخوردار است وبحمدلله واقفین اصفهان در حوزه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند که فرهنگ و رسانه یکی از آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، اظهار کرد: اگر امروز بیشترین موسسه و ادارات اوقاف را در استان اصفهان داریم نشان از زنده‌بودن روح وقف و تشیع در بین مردم است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان تصریح کرد: اگر به زمینه وقف نگاه کنیم، متوجه می‌شویم قسمت عمده آثار اسلامی و معماری در اصفهان است و اگر این آثار هنوز زنده است علت آن جاری بودن در زندگی مردم است.

احمدی اضافه کرد: امروز آثار باستانی و مذهبی شهرهای جهان تبدیل به یک گنجینه مرده شده ولی این آثار در اصفهان در جریان زندگی مردم قرار دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم وقف فرهنگی را در زمینه اجتماعی مطرح کنیم بسیاری از مشکلات در حوزه خانواده، جوانان و زنان و... حل خواهد شد و ما را به سمت یک استحکام اجتماعی سوق می‌دهد

انتهای پیام / 63055/.

ارسال نظرات
پر بیننده ها