"بررسی مسائل در 7 کارگروه تخصصی مجمع آینده‌سازان استان مرکزی"

تقویت نسل جوان جامعه به منظور صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی از اهداف مجمع همفکری آینده‌سازان بسیج دانش آموزی است

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری مجمع همفکری آینده‌سازان بسیج دانش‌آموزی در اراک با 7 کارگروه خبر داد و گفت: تقویت نسل جوان جامعه به منظور صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و بالا بردن روحیه مسئولیت‌پذیری و مطالبه‌گری از اهداف مجمع همفکری آینده‌سازان بسیج دانش آموزی است.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۷۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

سرهنگ پاسدار محمدتقی امینی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در اراک، با اشاره به اهداف برگزاری مجمع همفکری آینده سازان بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی اظهارداشت: این مجمع با هدف بهره‌گیری از نظرات و اندیشه دانش‌آموزان به عنوان تصمیم سازان آینده انقلاب اسلامی برگزار می شود که نمونه این مجمع در آموزش و پرورش نیز وجود دارد ولی در بسیج دانش‌آموزی پیرامون مسائل ارزشی و معنوی فعالیت می‌شود.

وی افزود: کارگروه‌هایی در سطح شهرستان با عناوین مختلف به شکل تخصصی برگزار می‌شود که به بررسی مسائل به شکل تخصصی می‌پردازند، در مدت سال تحصیلی جلساتی به شکل هفتگی برگزار و مصوبات پس از بررسی در کارگروه مربوطه به مجمع سالانه همفکری آینده‌سازان بسیج فاطمی و علوی مصوب و برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مصوبات مجمع به کنگره آینده‌سازان در تهران نیز ارجاع داده می‌شود، هدف اصلی از برگزاری مجامع تاثیرنظرات دانش‌آموزان نخبه در تصمیم‌سازی‌های کشور و نیز در سطح آموزش و پرورش اعمال کنیم.

سرهنگ پاسدار امینی با اشاره به نقش مجامع در ایجاد همفکری و ارتقاء سطح دانش دانش‌آموزان بسیجی گفت: در حقیقت حضور دانش‌آموزان بسیجی در این مجامع تمرینی است برای مسئولیت‌پذیری در آینده که بتوانند با پذیرش مسئولیت‌های بزرگتر با اظهار نظرات نیز آشنا باشند و تصمیمات درست را اتخاذ کنند.

وی افزود: کارگروه‌های این مجمع شامل عفاف و حجاب، فرهنگی و بصیرتی، امر به معروف و نهی از منکر، تحلیل و بررسی برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی، تربیتی و اخلاقی، سطح اثربخشی نقط قوت و ضعف برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی و راه‌های ارتقاء نظام آموزشی و ارائه نظرات اعضاء پیرامون این مسئله است.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: برای آنکه به شکل تخصصی به مسائل مربوطه پرداخته شود هر کارگروه را یک شهرستان به عهده دارد و این امر براساس نظر خود اعضاء عملی شد، تا پیش از اینکه مجمع در دو بخش فاطمی و علوی برگزار شود کارگروه‌ها نیز در مجمع برگزار می‌شد ولی از آنجا که زمان کافی وجود نداشت امکان ارائه نظرات نبود بنابراین این کارگروه‌ها به شکل تخصصی‌تر در شهرستان‌ها برگزار و نتیج کارگروه‌های شهرستانی در مجمع بیان و مصوب شوند.

سرهنگ پاسدار امینی با اشاره به تعداد اعضاء حاضر در مجمع همفکری آینده‌سازان فاطمی و علوی گفت: 80 نفر در هر یک از این دو مجمع حضور دارند، نظرات دانش‌آموزان بسیجی در مدت 6 سالی که مجمع شکل گرفته درخور توجه بوده و خروجی‌های مثمرثمری نیز داشته است.

وی افزود: در مورد مسئله عفاف و حجاب، کیفی‌سازی فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی به منظور عدم موازی کاری با فعالیت‌های آموزش و پرورش نظرات مجمع اجرایی شده‌اند و حتی پیگیر اجرایی شدن مصوبات مجمع در آموزش و پرورش هستیم.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: بیشتر اعضاء مجمع از فرماندهان بسیج دانش‌آموزی هستند که در طرح یاوران ولایت نیز شرکت می‌کنند و در واقع طرح یاوران ولایت غیرمرتبط با مجمع نیست چرا که یکی از مباحث مطرح شده در طرح یاوران ولایت آموزش پیرامون مجمع آینده‌سازان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار