معاون متوسطه بسیج دانش آموزی استان مرکزی مطرح کرد

مجمع همفکری بسیج دانش آموزی بستری مناسب برای دست یابی به بصیرت

معاون متوسطه بسیج دانش آموزی استان مرکزی گفت: مجمع همفکری آینده‌سازان فاطمی و علوی بستری مناسب برای بصیرت افزایی به منظور پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۷۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اراک، مجتبی حیدری معاون متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی در مجمع همفکری آینده سازان بسیج دانش آموزی فاطمی با اشاره اهمیت و جایگاه یادگیری در سطح جامعه اظهارداشت: تمامی فعالیت های انجام شده از سوی دانش آموزان در راستای یادگیری است.

وی افزود: هدف از یادگیری رسیدن به کمال و رشد بوده تا در نهایت به حیات طیبه دست پیدا کنیم که این یادگیری مراحل مختلفی را دارد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: یادگیری به مانند خیمه ای با 4 ستون است که شامل یادگیری برای دانستن، یادگیری برای انجام دادن و به کار بستن دانسته ها، یادگیری برای زیستن و یادگیری برای زندگی اجتماعی که متاسفانه در نظام آموزشی به دو ستون آخر بی توجهی شده است.

حیدری با اشاره به مثمرثمر خواندن مجمع بسیج دانش آموزی گفت: مجمع بسیج دانش آموزی مبتنی بر همفکری بوده که توجه به دو ستون یادگیری نیازمند برگزاری چنین مجامعی است.

وی افزود: چنانچه بخواهیم توانایی لازم را کسب کنیم تا دانش خود را برای با هم زیستن سوق دهیم نیازمند مهارت هایی هستیم که در وهله اول کسب دانش از طریق کسب اطلاعات است ولی با وجود فناوری های نوین ارتباطی تمامی این اطلاعات مطلوب نیست بنابراین وظیفه دانش آموز تبدیل اطلاعات حاصله به نوع مطلوب است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: پس از تبدیل اطلاعات به نوع کارآمد دانش تبدیل به دانایی می شود که به طور قطع سبب ایجاد بصیرت می شود که سبب انتخاب راه صحیح و هدف گذاری مناسب می شود و مجمع بسیج بستری برای رسیدن به بصیرت برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات