خبرگزاری بسیج: امام جمعه شهرری در ارتباط با سفر رئیس جمهور به شهرستان ری با تاکید بر عدم ایجاد توقع در مردم، گفت: مسئولان باید به مشکلات ری توجه ویژه داشته باشند چرا که حل مشکلات ری سبب رفع مشکلات پایتخت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۷۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در نشست هم‌اندیشی مسئولان در ارتباط با سفر رئیس جمهور به شهرستان ری، اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهم که همه باید به فکر آن باشیم و اولیای خدا نیز دنبالش بودند این است که راهی پیدا کنیم که به محبوبیت در دل‌ها دست پیدا کنیم. کاری کنیم که خداوند متعال و مردم ما را دوست داشته باشند.

وی با اشاره به زیارت امین‌الله گفت: در فرازی از این زیارت آمده است «خدایا می‌خواهم در زمین، آسمان و نزد فرشتگان و ... محبوبیت پیدا کنم.»

امام جمعه شهرری با بیان اینکه در روایات معصومین (ع) راه‌های محبوبیت ذکر شده است، عنوان کرد: محبوبیت نعمت الهی است که خداوند متعال زمینه آن را برای برخی افراد که لیاقت آن را دارند فراهم می‌کند.

وی افزود: در آیاتی از قرآن کریم آمده است «اگر می‌خواهید خدا و مردم شما را دوست داشته باشند راه آن تقویت پیوند شما با خداوند متعال است.»

شاهچراغی با تاکید بر این‌که محبوبیت با امکانات مادی ایجاد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: محبوبیتی در دل‌ها ایجاد می‌شود که از سوی خداوند متعال باشد و فرد کار را برای رضای خداوند متعال انجام دهد و هرگز با امور مادی نمی‌شود دل‌ها را جذب کرد.

وی با اشاره به روایاتی از معصومین (ع) گفت: تواضع و فروتنی نیز راه دیگری برای نفوذ در دل مردم است. مدیرانی که در محیط کاری خود کبر، غرور و ... داشته باشند دیری نمی‌گذرد که از چشم دیگران می‌افتد.

 

امام جمعه شهرری افزود: پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند اگر می‌خواهی نزد مردم محبوب شوی باید بال‌هایت را روی سر مردم باز کنی و بین شما و مردم هیچ واسطه‌ای وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: فردی نزد پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) آمد و از ایشان سئوال کرد چه کنم که خداوند متعال و مردم مرا دوست داشته باشند و چگونه می‌شود که خداوند متعال به من رحم کند، رسول اکرم (ص) در پاسخ به سئوال این فرد فرمودند «بهترین مردم کسی است که نفع او به مردم برسد.  

امام جمعه شهرری گفت: حضرت محمد (ص) در پاسخ به سئوال دیگر این فرد که علی‌رغم بدی‌هایی که دارم چه کنم که خداوند متعال به من رحم کند، فرمودند «به خودت رحم کن و از خودت غافل نشو، به مردم هم رحم کن که اگر چنین کنی خداوند متعال به تو رحم می‌کند.»

شاهچراغی با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان ری عنوان کرد: در جمع روحانیون شهرستان ری نیز تاکید کردم که باید در مراسم استقبال حضور جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به هدایت‌های داهیانه امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان امام خامنه‌ای، بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب سال جاری را با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» نام نهادند و این نشان از تیزبینی معظم‌له دارد. امروز با وجود مشکلات داخلی و خارجی که داریم اگر در داخل هم با هم نباشیم دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

امام جمعه شهرری با تاکید بر همدلی و همزبانی در تمام امور و جلسات و ... گفت: ما همه یک ملت هستیم، شیعه هستیم و دشمن یکدیگر نیستیم. باید همدیگر را درک کنیم و همواره تبلور همدلی و همزبانی را در همه جلسات ببینیم.

وی با اشاره به میزبانی قبله تهران از هیات دولت گفت: نباید برای مردم ایجاد توقع زیادی کنیم. شهرستان ری مسائل و مشکلات زیادی دارد، توقع ایجاد نکنیم که رئیس جمهور بیاید همه مشکلات شهرستان حل می‌شود.

شاهچراغی با تاکید بر ارزیابی و احصاء مسائل و مشکلات اولویت‌دار شهرستان ری خاطرنشان کرد: اگر در این سفر سه مشکل اولویت‌دار شهرستان ری مرتفع شود کار خیلی بزرگی صورت گرفته است.

امام جمعه شهرری با بیان این‌که مشکلات ری حل شود، مشکلات تهران حل می‌شود، تصریح کرد: شهرستان ری گلوگاه است. اگر مشکلات ری مرتفع شود به طبع آن مشکلات تهران نیز حل می‌شود و امیدواریم این سفر رئیس جمهور به ری سفر پر خیر و برکتی برای مردم باشد.

ارسال نظرات