خبرگزاری بسیج: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت و اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده وظیفه ذاتی همه دستگاه‌ها و نهادها است چرا که حادثه در این مناطق خسارات مالی و جانی زیادی به‌دنبال دارد.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۵۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محسن پیرهادی در گردهمایی نخبگان و فرهیختگان به منظور نوسازی بافت فرسوده در منطقه 20 تهران  در ارتباط با ضرورت و اهمیت نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده یک کار بین بخشی است و باید همه دستگاه‌ها و نهادها در کنار مردم به‌طور جدی برای رفع این مشکل تلاش کنند.

وی گفت: باید دولت، دستگاه‌ها و نهادها، سیستم بانکی و مردم دست به دست هم داده و برای تحولی بزرگ در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده گام های موثری بردارند.

وی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی و شهرداری تهران با ارائه خدمات و تسهیلاتی  مانند صدور رایگان پروانه ساخت، طبقه تشویقی و ... زمینه را برای تسریع در روند نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم کرده است.

 وی ادامه داد: با توجه به این‌که عموم ساکنان مناطق فرسوده از قشر کمتر برخوردار جامعه هستند انتظار می‌رود دولت نیز به‌طور جدی در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده ورود کند و با ایجاد تسهیلات مختلف از جمله وام‌های کم بهره و ... مالکان بافت‌های فرسوده را در نوسازی املاک خود یاری دهد.

پیر هادی همچنین از شهرداری تهران خواست زمینه ورود سرمایه‌گذاران برای نوسازی بافت‌های فرسوده را فراهم کند تا سرمایه‌گذاران با آورده مالی و مشارکت با مالکان   تلاش کنند تعداد پلاک های بیشتری از بافت‌های فرسوده را نوسازی کنند.

 عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نوسازی بافت‌های فرسوده را وظیفه ذاتی همه نهادها و ارگان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها نسبت به بافت‌های فرسوده دغدغه داشته باشند چراکه کوچکترین حادثه در این مناطق خسارات مادی و جانی زیادی به‌همراه می‌آورد.

وی افزود: همه نهادها باید به یاری مالکان بافت‌های فرسوده بیایند تا آن‌ها بتوانند املاک خودشان را نوسازی کرده تا در هنگام وقوع حادثه با خسارات مادی و جانی کمتری روبرو شویم.

 پیر هادی با انتقاد از سیستم بانکی کشور گفت: متاسفانه سیستم بانکی کشور در خدمت نظام سرمایه‌داری و بنگاه‌های سرمایه‌داری است.

وی افزود: در حالی که قدم به قدم شهر تهران یک بانک را می‌بینیم اما این‌ بانک‌ها برای تحصیل، خانه‌دار شدن مردم، نوسازی بافت فرسوده و درمان کاری نمی‌کنند و معمولاً فقط به بنگاه‌های بزرگ اقتصادی وام‌های سنگین پرداخت می‌کنند و برای قشر ضعیف جامعه برنامه‌ای ندارند.

   بانک‌ها برای اقشار ضعیف جامعه برنامه‌ای ندارند

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: علی‌رغم تاکیدات دین مبین اسلام به قرض الحسنه، اما متاسفانه این مهم در سیستم بانکی کشور کم‌رنگ شده است و وام‌های قرض‌الحسنه در کنار دیگر وام‌های سیستم بانکی سهم ناچیزی دارد.

وی عدم وجود برنامه‌ای برای اقشار کمتر برخوردار جامعه در سیستم بانکی کشور عنوان کرد: سیستم بانکی کشور که باید در خدمت عموم مردم به‌ویژه قشر کمتر برخوردار جامعه باشد امروز متاسفانه کاملاً در خدمت سرمایه‌دار و گروه خاصی است که وام‌های کلان را دریافت کرده و پس از این‌که نمی‌توانند این وام‌ها را پرداخت کنند از کشور متواری می‌شوند در حالی که اگر یک فرد ضعیف جامعه یک میلیون وام گرفته باشد و دو قسط آن عقب بیفتد آبروی آن فرد را می برند.

 

ارسال نظرات