خبرهای داغ:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: سفره شهادتی که برای فرزندان ایران اسلامی گسترده شده همان جهاد فی‌ سبیل‌الله است که با زنده شدن قرآن کریم در جامعه زنده شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۴۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاحیه مرحله منطقه‌ای سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه ویژه کارکنان و خانواده آن‌ها که امروز، 25 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هر چه درباره قرآن کریم بگوییم اندک است و نتوانسته‌ایم حق آن را بیان کنیم.

وی گفت: در دوره 15 خرداد 42، مانع ارتباط مردم با قرآن کریم می‌شدند و زمانی که جلسات قرآن برپا می‌شد ساواک اعتراض می‌کرد و آنها از افراد مسلمان می‌خواستند دو سوره توبه و انفال را نخوانند چراکه این دو سوره اقتصاد اسلامی و جهاد اسلامی را بیان می‌کنند.

آیت‌الله شفیعی عنوان کرد: بالاخره در نیمه خرداد التزام جوانان به علما، قرآن و نهج‌البلاغه باعث شد تا ملت بخواهد که رهبرش شاه نباشد بلکه امام خمینی(ره) باشد. وقتی ملت قرآنی، دینی و مذهبی شدند شاه با ذلت فرار کرد و امام خمینی‌(ره) با نهایت عزت به ایران بازگشت و ولایت امری و رهبری امت را بر عهده گرفت و این به برکت قرآن کریم بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون قرآن نفوذ و اثر بسیاری داشته است، افزود: بهترین چا‌پ‌ها و تفاسیر از قرآن کریم و جلسات با قرآن در حال حاضر مشاهده می‌شود. در آن زمان وقتی کودک متولد می‌شد، فردی به خانه جدید می‌رفت قرآن را با خود می‌برد و قرآن به اینها محدود شده بود که اینها عزت نهادن به قرآن نیست اما اکنون عزت و عظمتی که قرآن دارد متناسب با قرآن است اگرچه در شأن آن نیست.

آیت‌الله شفیعی با اشاره به برپایی جلسات قرآنی در ماه رمضان در محضر مقام معظم رهبری گفت: ایشان به‌صورت مستقیم در این جلسات قرآنی شرکت کرده و چندین ساعت برای قرآن کریم وقت صرف می‌کنند چراکه در عصر حاضر شارح و مفسر قرآن مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) فرمودند «فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ؛ وقتی فتنه‌ها مثل شب تار به شما حمله می‌کنند به قرآن پناه ببرید.»، عنوان کرد: سفره شهادتی که برای فرزندان ایران اسلامی گسترده شده همان جهاد فی‌ سبیل‌الله است که با زنده شدن قرآن کریم در جامعه زنده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها