خبرهای داغ:
رییس جامعة المصطفی العالمیه:

غده سرطانی تکفیر و ترور مانع ایجاد وحدت جهان اسلام است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر جهان اسلام بخواهد به سمت وحدت واحد حرکت کند باید پایه‌های فکری و معرفتی مناسبی داشته باشد، اما غده سرطانی که تکفیر و ترور را ایجاد کرده از این حرکت جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۶۰۷۷۰۰
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی عصر امروز در همایش بررسی «ابعاد حقوقی فاجعه منا »که به همت بسیج حقوق‌دانان در سالن همایش غدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به حمایت های پیدا و پنهان آل سعود از جریان تکفیری در جهان اسلام اظهار داشت: امروز تکفیری ها به سان غده سرطانی در منطقه عمل می کنند که باید همه جهان اسلام متحد شود تا این غده از این سرزمین های اسلامی برچیده شود.

وی همچنین افزود: در شرایط کنونی در کنار فعالیت های رسانه ای و فرهنگی ما نیاز به تشکیل یک نظام معرفتی فکری درست در جهان اسلام داریم تا تفکر وهابیت تکفیری نتواند این طور به راه خود ادامه داده و منشا جنایات و کشتار شود.

وی یادآور شد : در حال حاضر جامعه المصطفی‌العالمیه در مجموعه ده ها هزار نفری خود تعداد زیادی از برادران اهل سنت را با ارزش‌های خود در حال آموزش دارد و آمادگی مناسبی برای تبادل اطلاعاتی با دیگر مراکز به ویژه الازهر مصر را داراست.

امام جمعه قم همچنین در ادامه با بیان این که امت اسلامی با دارا بودن ذخایر عظیم انرژی و به خصوص منابع انسانی غنی باید در جهان قدرتمندانه ظاهر شود، گفت: البته متاسفانه جریان سطله و استکبار جهانی این را نمی خواهد و لذا با ایجاد و تقویت جریان هایی مثل داعش و دیگر گروه های تروریستی و تکفیری به دنبال تفرقه در بین مسلمین و ضربه زدن به اتحاد اسلامی است.

وی با اشاره به این که حمایت غربی ها ، صهیونیست ها و آمریکایی ها از تکفیری ها حساب شده و برنامه ریزی شده است، گفت: بی شک اگر جهان اسلام بخواهد به سمت وحدت واحد حرکت کند باید پایه‌های فکری و معرفتی مناسبی داشته باشد اما غده سرطانی که تکفیر و ترور را ایجاد کرده از این حرکت جلوگیری می‌کند.

رییس جامعه المصطفی با بیان این که امروز غده سرطانی تکفیر از جمله مهم ترین معضلات جهان اسلام و بلکه بشریت به شمار می رود، اظهار داشت: باید برای پیگیری ابعاد فاجعه منا از ابعاد مختلف از همه ظرفیت های نظام و نیز بین الملل به ویژه مراکز علمی و فرهنگی همچون جامعه المصطفی نهایت استفاده را بکنیم.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد: کشورهای دیگر آسیب دیده در پیگیری این فاجعه منا مشارکت و جدیت داشته باشند و البته در همین خصوص جامعه المصطفی از ظرفیت خود برای حضور حقوق‌دان‌ها و نمایندگان دیگر کشورها استفاده می کند.

لزوم توجه به وضعیت بغرنج و مظلومانه شیعیان نیجریه

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی همچنین به لزوم توجه به وضعیت بغرنج و مظلومانه شیعیان نیجریه اشاره کرد و افزود: فاجعه رخ داده در این کشور آفریقایی نشان می دهد که تکفیری ها و نظام سطله از انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) کینه عجیبی در دل دارند که این طور محبان و شیفتگان امام را در نیجریه به خاک و خون می کشند و این در حالی است که هیچ گناهی نیز این عزیزان مرتکب نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان صد البته باید نظام اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام به طور جدی وارد شده و از همه ظرفیت ها در راستای دفاع از شیعیان مظلوم نیجریه و وضعیت شیخ زکزاکی استفاده کند.



ارسال نظرات