هفته پانزدهم لیگ برتر که در واقع نیم فصل لیگ برتر است در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و حساس‌ترین مسابقه در اصفهان بین دو تیم استقلال خوزستان صدرنشین و ذوب آهن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۰۷۶۰۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرگزاري بسیج، مسابقات هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. در این هفته 3 تیم بالای جدول به دنبال قهرمانی نیم فصل هستند. مربیان همیشه می‌گویند به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند با این حال همه آنها برای رسیدن به این عنوان تلاش می‌کنند تا تیم‌شان در نیم فصل دوم با شرایط روحی و روانی بهتری در مسابقات حاضر شوند.

نگاهی به دیدارهای هفته پایانی نیم فصل می‌اندازیم:

استقلال اهواز- تراکتورسازی؛ برد آسان شاگردان قلعه‌نویی؟

استقلال اهواز اگرچه در لیگ برتر حضور دارد ولی از نظر امکانات آنطور که بازیکنانش می‌گویند در حد یک تیم لیگ دسته دومی هم نیست. این تیم هفته گذشته 4 بر یک از سایپا شکست خورد و بعید است در این چند روز تیمی با این شرایط آشفته مدیریتی و فنی توانسته باشد سامان پیدا کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد شاگردان امیر قلعه‌نویی یک بازی آسان را پیش رو داشته باشند و بتوانند پنجمین برد این فصل خود را در اهواز جشن بگیرند. قرمزپوشان تبریزی شانس ششم شدن در نیم فصل را دارند. علی حنطه سرمربی تیم استقلال اهواز هم در این بازی محروم است و آبی‌های اهواز بعید است در دیدار با تراکتورسازی حرف‌ زیادی برای گفتن داشته باشند اما اگر پیروز شوند هم از روی پله شانزدهم تکان نخواهند خورد.

نفت تهران- سایپا؛ دربی کم تماشاگر

این دربی تهران هم شاید تماشاگر زیادی نداشته باشد اما از نظر فوتبالی می‌تواند یکی از بازی‌های جذاب هفته باشد. هر دو تیم برای برد بازی می‌کنند. سایپا هفته گذشته برد روحیه بخشی مقابل استقلال اهواز داشت و شاگردان منصوریان هم در اهواز فولاد خوزستان را شکست دادند. شاگردان جلالی در صورت پیروزی در این مسابقه شانس رسیدن به پله سوم را در پایان نیم فصل اول دارند اما تیم نفت حداکثر می‌تواند یک پله در جدول لیگ صعود کند و در رده نهم قرار بگیرد. البته رابطه منصوریان با مدیریت باشگاه نفت هم خیلی صمیمانه نیست و شاید تنها تشابه نفت و سایپا همین موضوع باشد!

استقلال- صبا؛ 2 شرط برای قهرمانی شاگردان مظلومی

استقلال تهران هفته گذشته دو امتیاز مقابل تراکتورسازی از دست داد تا صدر جدول به آبی‌های اهوازی برسد. شاگردان مظلومی اکنون برای قهرمانی نیم فصل فقط باید صبا را شکست بدهند و امیدوار باشند که استقلال خوزستان هم در اصفهان بازی را به ذوب آهن واگذار کند. البته شکست دادن یاران دایی کار راحتی نیست. تیم صبا در این فصل خوب نتیجه گرفته است و مشکل مالی و حاشیه‌ای هم نداشته و شاید دایی با یک مساوی یا برد قهرمانی نیم فصل را از تیم مظلومی بگیرد. در این بازی شاهد رویارویی امیرحسین صادقی،هاشم بیک‌زاده و محمد قاضی با استقلال هم هستیم. همه این بازیکنان انگیزه مضاعفی برای دیدار با تیم سابق خود دارند. هفته گذشته قلعه‌نویی صدر را از استقلال گرفت و شاید این هفته دایی قهرمانی نیم فصل را از تیم مظلومی بگیرد. صبا شانسی برای صدرنشینی در پایان نیم فصل اول ندارد اما اگر پیروز شود ممکن است به رده دوم جدول صعود کند. بنابراین استقلال برای قهرمانی در نیم فصل اول باید صبا را شکست بدهد و دوم اینکه استقلال خوزستان بازنده شود. اگر این دو شرط محقق شود شاگردان مظلومی قهرمان نیم فصل می‌شوند.

پدیده- سپاهان؛استیماچ به دنبال برد

استیماچ در سپاهان نتایج بدی گرفته با این حال همچنان مورد حمایت مدیران باشگاه است. او فقط یک برد مقابل نفت تهران در اولین حضورش در لیگ برتر کسب کرده و دیگر نتوانسته تیم سپاهان را پیروز کند تا در آخرین دیدار نیم فصل رسیدن به رتبه پنجم برایش ایده‌آل باشد. پدیده هم هفته گذشته به تیم استقلال خوزستان بازی را واگذار کرده و این هفته شاگردان رضا مهاجری می‌خواهند از امتیاز میزبانی استفاده کنند و شاید بتوانند خود را از رده دوازدهم بالاتر بکشند.

گسترش فولاد تبریز- فولاد خوزستان؛ برد راحت شاگردان کمالوند؟

شاگردان فراز کمالوند در دیدار با پرسپولیس بازنده‌ای سربلند بودند و آنها اگر در این هفته هم مثل همان دیدار با پرسپولیس بازی کنند می‌توانند فولاد بحران‌زده را شکست بدهند. فولاد اگر بتواند در تبریز پیروز شود ممکن است از رده چهاردهم به رده دوازدهم صعود خواهد کرد. برنده نبرد قرمز اهواز و آبی‌ تبریز را می‌توان پیش‌بینی کرد و به نظر می‌رسد که گسترش بتواند سه امتیاز را بگیرد تا شاید بتواند در پایان نیم فصل به رده ششم برسد و بحران فولاد را عمیق‌تر کند.

راه آهن- پرسپولیس؛ شاگردان برانکو به دنبال رتبه پنجمی

پرسپولیس هفته گذشته بدون انجام بازی زیبا و تهاجمی توانست سه امتیاز از گسترش بگیرد و شاید این برد اقتصادی و یک بر صفر باعث شود که پرسپولیس در این دیدار خارج از خانه هم خیلی میلی به تهاجم نداشته باشد. قرار است این بازی در ورزشگاه شهرقدس برگزار می‌شود. راه آهن تمام تلاشش را کرده تا نهایت استفاده را از میزبانی ببرد با این حال سکوها در تسخیر هواداران پرسپولیس خواهد بود. پرسپولیس اگر در این بازی بیش از سه گل بزند شاید بتواند چهارم شود ولی برد با کمتر از سه گل شاگردان برانکو را در پایان نیم فصل به رده پنجم می‌رساند. راه آهن هم که هفته گذشته یک امتیاز از سپاهان گرفت به فکر حفظ پله سیزدهمی در جدول لیگ است. مهدی تارتار هفته گذشته با استتار خود به ورزشگاه آزادی رفت تا تیم برانکو را از نزدیک آنالیز کند ولی اگر مهاجمان پرسپولیس روز خوب‌شان باشد بعید است که پرسپولیس پیروز نشود.

ملوان - سیاه جامگان؛ قطع نوار ناکامی؟

ملوان سه شکست متوالی داشته و شاگردان استیلی دوست ندارند نیم فصل اول را با چهارمین باخت متوالی خود به پایان ببرند. مساوی هم در انزلی برای آنها نتیجه‌ بدی محسوب می‌شود. سیاه جامگان هم با فرهاد کاظمی همچنان تیم پانزدهم جدول است و روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد. سیاه‌جامگان اگر در این بازی پیروز شود ممکن است یک پله صعود کند و ملوان هم که در رده یازدهم است در صورت شکست هم فقط یک پله در جدول سقوط می‌کند اما استیلی که به بازیکنان جوانش میدان داده امیدوار است در این بازی آنها خودی نشان بدهند و بالاخره راه باز کردن دروازه حریفان را هم پیدا کنند. تیم استیلی سه مصدوم برای دیدار با سیاه‌جامگان دارد. یوسف زاده، آرش افشین و عزیز معبودی بعید است بتوانند برای ملوان در این مسابقه بازی کنند. با این حال استیلی با یک برد می‌تواند ملوان را از رده یازدهم بالا بکشد.

ذوب آهن- استقلال خوزستان؛ فینال نیم فصل

فینال نیم فصل لیگ برتر در اصفهان برگزار می‌شود. شاگردان ویسی اگر بتوانند در این بازی پیروز شوند قهرمان نیم فصل خواهند شد. او هفته گذشته گفت تیمش لیاقت قهرمانی در پایان فصل را هم دارد بنابراین آبی‌های خوزستان برای برد به اصفهان می‌روند؛ اما حریف آنها تیم خوب ذوب آهن است که یحیی گل‌محمدی توانسته این تیم را به خوبی آماده کند. ذوب آهن هم شانس قهرمانی در نیم فصل را دارد به شرطی که استقلال خوزستان را شکست بدهد و استقلال هم نتواند تیم صبا را شکست بدهد. در واقع یحیی گل‌محمدی می‌تواند با کمک علی دایی قهرمان نیم فصل شود. دیدار اصفهان دیدنی‌ترین بازی هفته پانزدهم از نظر فوتبالی است جایی که دو تیم به دور از هیاهو و حاشیه فقط به فوتبال فکر می‌کنند. مساوی این بازی هم باعث خواهد شد که استقلال خوزستان قهرمان نیم فصل شود مگر اینکه استقلال بیش از سه گل به صبا بزند و شاگردان ویسی را از صدر پایین بکشند.

برنامه مسابقات هفته پانزدهم

روز پنجشنبه 26 آذرماه

استقلال تهران - صبای قم از ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادی

احمد صالحی- حسن ظهیری- رحیم شاهین- محمدرضا فغانی ناظر داوری: مسعود فلاح

استقلال اهواز - تراکتورسازی تبریز از ساعت15:00 در ورزشگاه تختی

جمشید محمدی- محمدرضا امینی- جلیل شعرانی- جواد محمدی ناظر داوری: حسن کامرانی فر

نفت تهران - سایپـا البــرز از ساعت 15:15 در ورزشگاه تختی

سعید بخشی زاده- حمید غمزه- جهانبخش آرمان- محمدحسین ترابیان ناظر داوری: محمود رفیعی

روز جمعه 27 آذرماه

پدیده خراسان - سپاهان اصفهان از ساعت 14:45 در ورزشگاه ثامن

رضا عادل- علیرضا کناری- رسول ذورقی- جواد شرفی ناظر داوری: محمدعلی فروغی

ملوان بندر انزلی - سیاه جامگان از ساعت 14:15 در ورزشگاه تختی

امید سعیدفر- حسن یوسفی- مهدی شفیعی- سعید رحیمی مقدم ناظر داوری: هدایت ممبینی 

گسترش فولاد - فولاد خوزستان از ساعت 15:00 در ورزشگاه اختصاصی گسترش

سیدمهدی سیدعلی- جواد مداح- علی دودانگه- کمیل غلامی ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی 

راه آهن یزدان - پرسپولیس تهران از ساعت 15:15 در ورزشگاه شهدای قدس

شاهین حاج بابایی- علیرضا ایلدروم- محمد راهی- یاسر همرنگ ناظر داوری: اسماعیل صفیری

ذوب آهن اصفهان - استقلال خوزستان از ساعت 15:15 در ورزشگاه فولادشهر

حمید حاج ملک- قهرمان نجفی- فرهاد مروجی- سعید شمس ناظر داوری: حسین عسگری
ارسال نظرات