انشان وقتی با تدبر و تعمق باقرائت و ترتیل قران نسبت به کلام الهی آشنایی پیدا کند معرفت را کسب می کند.
کد خبر: ۸۶۰۷۵۳۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷


خبرگزاری بسیج مازندران،  سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی جانشین فرمانده سپاه کربلا در مراسم افتتاحییه سی و چهارمین دوره مرحله نیمه نهایی قران در سپاه کربلا  قران را سرچشمه ذلال هدایت برای زندگی درست خواند.
 جانشین سپاه کربلاآموزش شیوه صحیح زندگی بشریت را تنها در اتصال به قران و درک مفاهیم آن دانست و افزود: هرچه انسان با معارف قران تطبیق یابد سعادت خود را بیشتر تضمین می کند و فاصله با قران هم انسان را به گمراهی و مشکلات خواهد برد.
محمدرضایی در تبیین نقش های قران در زندگی بشر گفت: ارام بخشی روح و قوت قلب دادن به انسان با تلاوت و قرائت کلام ابرقدرت واقعی جهان هستی یعنی خداوند در حالی بدست می آید که تفکر کنیم خالق هستی با ما سخن می گوید.
این مسئول با بیان اینکه ارتباط با خدا از طریق تدبر در قران آرام بخشی را ارمغان می آورد اظهار کرد:نقش دیگر قران در زندگی آگاهی بخشی از علوم و معارفی است که قران در سینه دارد و با پژوهش و تامل در عمق آن با استفاده از تفاسیر مجتهدان و صاحب نظران قرانی حاصل می شود.
پاسدار قرانی سپاه کربلا نقش بعدی قران در زندگی بشر را درس  و عبرت آموزی خواند و ادامه داد: بکارگرفتن  نکات مثبت و  پرهیز  از نکات منفی عامل سعادت  و یا دوری از نکات مثبت و انجام نکات منفی ذکر شده در قران   شقاوت  را بدنبال خواهد داشت.
وی جهان شمولی را از نقش های دیگر قران در زندگی بشر یاد کرد و متذکر شد: کفر، نفاق، گمراهی و تباهی درد دنیای امروز است و قران راه نجات  و داروی شفا بخش این درد هاست.
جانشین سپاه کربلا  جنایتکاران تکفیری و داعشی را که به بریدن اجزای بدن انسان زنده می پردازند از حیوان  هم پست تر خواند و گفت:  حتی حیوانات  برای دریدن دیگر حیوانات تا زمانی که جان دارد اقدام نمی کنند.
 سرهنگ محمدرضایی اقدامات جنایتکارانه دشمنان  را برای رسیدن به رانت، و ثروت دنیا یاد کرد و بیان داشت: فجایع امریکا با ابزار عربستان ، صهیونیزم و دیگر ایادی در مناطق مسلمان خیز بویژه کشورهای عربی ، افریقایی و  جنوب غربی آسیا در راستای رسیدن به امیال حیوانی است که از قران و کلام الهی غافل شدند.
 جانشین سپاه کربلا اقدامات جنایتکارانه را همان جهالت مدرنی خواند که از نظر قران جایگاهی ندارند و ادامه داد: در جهالت مدرن دمکراسی واقعی، عدالت، حقوق بشر، برابری و برادری مفهوم و معنایی ندارد و چشم وگوش بسته  واقعیت عناوین یاد شده را تحریف می کنند.
وی پاسداران و بسیجیان را محصول تفکر قرانی دانست و اذعان داشت: همانطور که قران هم در  سینه وهم در پیشانی نقش بسته باید قلب و تفکر [خود، خانواده و جامعه را با مفاهیم ناب آن آشنا ساخت.
محمدرضایی بزرگترین و مهمترین رسالت سپاه وبسیج را قرآنی کردن جامعه خواند و افزود: برگزاری جلسات حلقه های صالحین  در راستای اجرای اهداف قرآنی است و باید مفاهیم آن با قرائت و تلاوت درست  در جامعه نقش بندد.


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها