کوچک‌زاده در صحن علنی مجلس:

فحش دفاع از مظلومان و مستضعفان را میخوریم/جنگ ما جنگ پابرهنگان، جنگ فقرا و مقابله با مرفهین و آقازاده‌هاست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وقتی مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی طبق گزارش معاون وزیر کشور به مصیبت کشیده می‌شوند، جرأت نمی‌کنم از خودم دفاع کنم.
کد خبر: ۸۶۰۷۴۶۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس، گفت: طبق این اصل اگر کسی نسبت سویی به یکی از نمایندگان دهد آن نماینده می‌تواند تا 5 دقیقه نطق کند.

وی با قرائت بخشی از فرمایشات امام‌خمینی(ره) اظهار داشت: سخن امام‌خمینی(ره) برای من حجت است و در اینجا نیز این حجت مصداق پیدا می‌کند؛ آقای لاریجانی در زمان ریاست شما از این تریبون زمانی که به شیخ ساده‌لوح فتنه اشاره کردم، گفتند نگذارید کوچک‌زاده‌ها راجع به بزرگ‌زاده‌ها صحبت کنند، این فرد اکنون استاندار شده؛ البته من در آن زمان می‌خواستم 79 بدهم، اما به خاطر همین سخن امام‌خمینی(ره) این اقدام را انجام ندادم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: روز دیگری فرد دیگری از همین تریبون به بنده گفت که شعبان بی‌مخ و من چیزی نگفتم،. روز دیگری نام فامیلی که همسر وزیر بهداشت آن را دارد و زمانی نیز وزیر کشاورزی آن را داشت به لجن کشیده شد، توسط کسی که در منزل خاندان ما روضه می‌خواند.

کوچک‌زاده افزود: من در تمامی این موارد چیزی نگفتم، نه اینکه حرفی نداشتم،‌ بلکه شرم می‌کنم، زیرا وقتی مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی طبق گزارش معاون وزیر کشور به فحشا و مصیبت کشیده می‌شوند، جرأت نمی‌کنم از خودم دفاع کنم. در چند جلسه قبل هم در جهت دفاع از مردم و در جهت مخالفت با اقتصاد لیبرالی و در جهت دفاع از محرومان حرفی زدیم، به نظر من این‌گونه رفتارها درست نبود، اما نهایتا شما بی‌طرفی را رعایت نکردید.

وی با اشاره به اینکه بنده استعفایی دادم که تاکنون پس نگرفته‌ام، گفت: این موضوع دستمایه عده‌ای شده و آنچه لیاقت خودشان است را به ما نسبت می‌دهند؛ این آخرین حرف من به عنوان ماده 79 در این مجلس بود. تصور نکنید ما حرفی نداریم، بلکه ما نمی‌خواهیم از این تریبون از خودمان دفاع کنیم.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه ما امروز فحش دفاع از مظلومان، مستضعفان و بدبختان را می‌خوریم،‌ اظهار داشت: کسانی به ما فحش می‌دهند که هر روز برای افراد دارای قدرت خوش رقصی می‌کنند. یک روز برای احمدی‌نژاد و یک روز برای روحانی. ما از ابتدا یک سخن داشتیم و هم‌اکنون نیز برآنیم. جنگ ما جنگ پابرهنگان، جنگ فقرا و مقابله با مرفهین و آقازاده‌هاست، حال هر چه می‌خواهید فحش دهید و رسانه‌های‌تان نیز بنویسند.

در ادامه این جلسه، مؤید حسینی‌صدر نماینده مردم خوی و چایپاره با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: حضرت آقا مجلس جای سخن حکیمانه است و مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات‌شان گفته‌اند از دولت‌ها حمایت می‌کنیم، مگر جایی که جای نقد و ارشاد باشد.

وی با اشاره به تذکر خود در نشست روز گذشته مجلس، اظهار داشت: دیروز درباره مناطق آزاد صحبت کردم و تاکید کردم برخی پول کشور را پمپاژ کرده و مالیات را حذف می‌کنند. مردم حوزه انتخابیه من از اینکه از غافله توسعه عقب مانده‌اند ناراحت بودند و من مباحث مربوط به آنها بیان می‌کردم. در همین میان یکی از نمایندگان یعنی آقای پیرموذن از من خواستند استعفا دهم و من فقط خواستم جواب ایشان را بدهم و قصد توهین به کسی را نداشتم.

این نماینده مجلس با اشاره به تذکر امروز مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران، اظهار داشت: امروز نماینده‌‌ای که از اظهارات دیروز من ناراحت شده بود انتقاداتی را مطرح کرد؛ به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین کفر و گناه این است که انسان خود را متعهدتر، ولایتمدارتر و علاقمندتر از دیگران به کشور بداند. همه با یکدیگر برابرند و تنها برابری در پیشگاه خدا مشخص می‌شود و آنجاست که معلوم می‌شود چه کسی نماینده محرومان است. هر کسی برای منافع مردم اقدامی انجام داده و پیرو خط مقام معظم رهبری بوده به وظیفه خود عمل کرده است.

حسینی‌صدر در پایان گفت: اگر نمایندگان از موضوعی ناراحت هستند افراد دیگر را به بی‌تعهدی متهم نکند، زیرا این اقدام گناه کبیره است.
ارسال نظرات