کارگاه آموزش یک روزه شورای حوزه و پایگاه های حوزه های امام حسن عسکری(ع)، امام حسین(ع)،حوزه کوثر و حوزه شهید فهمیده، در دبیرستان امام محمد باقر(ع) و مدسه راهنمایی امام صادق(ع) شهر مهر استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۴۰۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: حجت الاسلام هاشمي نمايندگي ولي فقيه سپاه مهر در افتتاحيه كارگاه آموزشي شوراي حوزه و پايگاه ها با اشاره كردن به آيه 54 سوره مائده گفت: وقتي پيامبر(ص) آيه را تلاوت نمودند از پيامبر(ص) سوال شد اين قومي كه مد نظر آيه شريفه است از كدام قومند؟ پيامبر(ص) دست بر شانه سلمان فارسي گذاشت و فرمودند: قوم سلمان.

وي ادامه داد: همان طور كه امروزه در جامعه ما عده اي نگاهشان به خارج از جامعه اسلامي است،عده اي نيز در زمان پيامبر (ص) نگاهشان به بيرون از نظام اسلامي بود و توجه كمتري نسبت به داخل داشتند. لذا اين آيه نازل شد و تذكري به اين افراد داد كه اگر بخواهيد به اين شيوه ادامه دهيد ما قومي را مي آوريم كه داراي اين ويژگي ها است. اين 4ويژگي از ويژگي هاي بسيجيان و ياوران راستين اسلام و افرادي است كه مي خواهند از ارزش هاي اسلامي دفاع نمايند.

برگزاری کارگاه آموزش یک روزه شورای حوزه و پایگاه ها 2

حجت الاسلام هاشمي در پایان گفت:اين آيه متذكر مي شود،1- يحبهم و يحبونه: هم عاشقند و هم معشوق. خدا را دوست دارند و خدا نيز آنان را دوست دارد. لذا امام خميني ره در اين زمينه مي فرمايد: بسيج مكتب عشق است. بسيج جايي است كه زمينه عشق و عاشقي را براي انسان ها فراهم مي آورد.

2- اذله علي المومنين اعزه علي الكافرين: در مقابل مومنين خاشع اند، مردم دارند، بين مومنين حضور دارند ولي در مقابل كافرين داراي عزت و شكست ناپذيرند و نمي گذارند افراد بي ايمان در آنها نفوذ كنند.

برگزاری کارگاه آموزش یک روزه شورای حوزه و پایگاه ها 3

3- يجاهدون في سبيل الله: در راه خدا جهاد مي كنند. زماني كه نداي فرمانده را مي شنوند لبيك گويان و بدون هيچ چشم داشتي پاسخ اين ندا را مي دهند. بهانه نمي آورند و تنها خدا را در نظر دارند.

4- و لايخافون لومه لائم: در جنگ نرم هوشيارند و از زخم زبان ها هيچ گونه ترسي ندارند و با جان و دل از ارزش هاي اسلامي دفاع مي كنند.

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات