مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات با رتبه سوم المپیاد جهانی ریاضی 2015 دیدار کرد.
کد خبر: ۸۶۰۷۳۸۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات:  سردار حسین بهشتی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در دیدار از رتبه سوم المپیاد ریاضی  2015 و  بسیجی نخبه محمدعلی احمدی ضمن تشکر از خانواده ایشان و افتخار آفرینی در این عرصه ابراز خرسندی کرد و گفت: انشاءالله این مقدمه ای باشد برای آینده ای عالی تر و روشن تر و درخشش هر چه بیشتر در کشور و این جای شکر گزاری دارد.

وی ضمن مقایسه بین درس خواندن در زمان خودشان(قبل از انقلاب) و درس خواندن در زمان حال ادامه داد: در زمان قدیم  تفکر غالب این بود که درس خواندن ارزشی ندارد و چرا باید درس خواند ولی در زمان حال الحمدلله سبقت در درس خواندن و تلاش برای ارتقاء تحصیلی باعث شده ما در گذشته مداوای مریض های ما توسط پزشکان اجنبی باشد ولی امروز اینطور نیست ما در همه زمینه ها چه بسا دکتر داریم بلکه فوق تخصص هر رشته هم تونستیم تربیت کنیم.

وی افزود: غربی ها به ما آدرس غلط دادند ابتدا دانسته یا ندانسته پایه ما را به طرف علوم فنی سوق دادند، خدا کند بچه های خوب و درس خوان ما به سمت دروس علوم انسانی بروند؛ چون تمام مطالب نظری ما کپی برداری از علوم غربی است. یعنی بهترینها و نخبگان ما میروند به سمت علوم فنی و خودغربی ها می روند به سمت علوم نظری ای کاش مسیر را ما اصلاح کنیم تا نخبگان ما بروند به سمت علوم نظری انسانی و اسلامی مثلا ما اگر یک مهندس برق خواسته باشیم میتونیم پول بدهیم مهندس بیاریم برق ما رو درست کند ولی فکر ما را کی طراحی می کند و این خیلی مهم است.

بهشتی تاکید کرد: بعضی به انقلاب ایراد می گیرند ولی همین انقلاب به ما جسارت داد علم و فناوری داد. به برکت این انقلاب الان میانگین سن بچه های هسته ای ما 28 سال است؛که همچنین چیزی در دنیا نداریم.

وی با اشاره به یک حدیث از پیامبر اکرم(ص)( علم اگر در ثریا باشد مردانی از پارس به آن دست پیدا خواهند کرد) اظهار کرد: که یک دکتر لازمی میشناسم که دکتراشونو از آمریکا گرفتند به عنوان اینکه چند سالی است مقیم آن کشورهستند نظر میدادند از هر 100 نفر آمریکایی فقط 2 درصد باهوش هستند ولی در ایران برعکس است.

سردار بهشتی در ادامه از چگونگی سفر پرسید و محمد علی احمدی چنین توضیح داد: ابتدا وارد چین شدیم روز اول دروس را دوره کردیم  و روز بعد هم که یک روز قبل ازالمپیاد بود مربی استراحت مطلق داد.

سردار حسین بهشتی با رتبه سوم جهان در المپیاد ریاضی 2015 دیدار کرد

وی ادامه داد: روز بعد المپیاد از ساعت 13شروع شد و تا ساعت 20 ادامه داشت. دوره اول فردی و سه راند بود. دوره دوم، امدادی و اونم سه راند بود و بعدی یک راند6 نفره بود که 40 دقیقه  زمان داشت و من از آمریکا بالاتر شدم در حین آزمون مربی آمریکا 6 بار به تیم ایران اعتراض کرد. سه بار اعلام کرد که مربی ایران برود می خواهیم رتبه ها را اعلام کنیم، یک بار بالای سن بود اعتراض کرد و یک بار موقع عکس گرفتن بود که گفت شما دارید عکس می گیرید و تمرکز بجه های ما را برهم می زنید. یک بار در راند فردی داشتیم می نوشتیم گفتند ننویسید مراقب می خواهد از جلو برگه ها را جمع کند که مربی ما داشت به ما ترجمه را توضیح می داد که آمریکا اعتراض کرد که مربی ایران دارد جواب را به ما می رساند.

سردار حسین بهشتی با رتبه سوم جهان در المپیاد ریاضی 2015 دیدار کرد

بهشتی گفت: با توجه به  فرموده حضرت آقا که دوره پیشرفت و عدالت نیز می باشد؛ انشاءالله ایران با وجود شما جوانان موفق بتواند به قله ها برسد.

در ادامه خلیل احمدی پدر نخبه بسیجی گفت: همه چی خواست خداوند است و اگر خدا نخواهد هیچ جنبنده ای از جایش تکان نخواهد خورد. سال اول در شهرک دقایقی درس خواند آنجا جو بسیار انقلابی و معلمان انقلابی داشت که آقا محمد علی به سمت بسیج و انقلاب تحت تاثیر محیط قرار گرفت. اینجا که اومدیم محمد علی پایه ثابت هیئت و بسیج و مسجد است بعلاوه اینکه موذن و اقامه گو هستش و یکی از فعالان مسجد می باشد. من کلا درگیر کار هستم و بیشتر مادرش مشوق وی هست. بعد از دوره دبستان مدرسه نمونه دولتی شهید بهزادی قبول شد.

سردار حسین بهشتی با رتبه سوم جهان در المپیاد ریاضی 2015 دیدار کرد

وی ادامه داد: در سال اول یک آزمون ریاضی گرفتند که محمد علی رتبه 40 آورد. یعنی سال قبل در همین آزمونی که امسال رتبه اول رو آورد رتبه چهلم شد.

همچنین مادر این نخبه افزود: عامل اصلی موفقیت پسرم را مشورت و برنامه داشتن وی برای کلیه کارها میدانم . یعنی اول هفته برنامه ای که من و همسرم برای ایشون مینویسیم رو در طول هفته تمام و کمال اجرا میکنم.

وی در پایان افزود: پسرم با تمام مشغله های درسی و فکری موقع نماز چون مکبر مسجد هست بلافاصله وضو گرفته و به مسجد میرود و بعد از نمازکلاس رفع اشکالشه در منزل داریم که خودم معلم او در این موارد هستم.وی با برنامه ریزی من و پدرش حتی به برنامه های تفریحی اش نیز می رسد و حافظ 6 جزء قرآن نیز هست.

سردار حسین بهشتی با رتبه سوم جهان در المپیاد ریاضی 2015 دیدار کرد

سردار حسین بهشتی با رتبه سوم جهان در المپیاد ریاضی 2015 دیدار کرد

انتهای پیام/ت

ارسال نظرات