معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:
2 هزار و 456 تعاونی فعال در استان زنجان وجود دارد که تعاونی‌های نیمه فعال و غیرفعال در زنجان پالایش شده است.
کد خبر: ۸۶۰۷۳۵۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌های تعیین شده در برنامه پنجم توسعه باید سهم تعاون از تولید ناخالص ملی 25 درصد باشد.

حمید دنیایی افزود: در همین راستا راهبردهای هفت گانه تعاون نیز مشخص شده است که این راهبردها می‌تواند نقش بسزایی در توسعه تعاون داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت ارتباطات و پیوندهای موجود بین تعاونیها و اتحادیه‏ها از راهکارهای این راهبرد است، تصریح کرد: به این منظور گروه هماندیشی و توسعه تعاون استان زنجان تعریف شده است.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 هزار و 915 واحد تعاونی در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد 2 هزار و 456 تعاونی در استان زنجان فعال است.

این مسئول با اشاره به اینکه به منظور ساماندهی وضعیت تعاونی‌های غیر فعال در استان سال گذشته کمیته‌ای با عنوان کمیته ساماندهی تعاونی‌های استان تشکیل و کل تعاونی‌های غیر فعال استان شناسایی شده است، افزود: پس از شناسایی تعاونی‌های غیر فعال در استان اقدام به دسته‌بندی آن‌ها کرده و رسیدگی به وضعیت آن‌ها به تفکیک هر شهرستان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا تعدادی از تعاونی‌های غیرفعال استان شناسایی شده و قرار است، تعیین تکلیف شوند، اضافه کرد: 252 واحد تعاون نیز بر اساس پالایش انجام شده کاملا غیرفعال هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ از یک شرکت‌های تعاونی سهام عدالت در استان منحل نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر هفت شرکت تعاونی سهام عدالت در استان زنجان فعال است که اعضای شهرستان سلطانیه در شهرستان ابهر عضویت دارند.

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: تعاونی‌های غیر فعال در استان زنجان که امکان احیای آن‌ها وجود ندارد مطابق با ضوابط و مقررات بخش تعاون نسبت به انحلال آنها اقدام خواهد شد.

ارسال نظرات