خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام طباطبایی با تاکید براینکه طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در رأس امور و فعالیت‌های فرهنگی قرار دارند، گفت: استان خوزستان در طرح حفظ قرآن کریم مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۶۰۷۲۷۹
|
۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در همایش یاوران وقف که 24 آذرماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه وقف بهترین شیوه انفاق است، گفت: در آیات قرآن کریم توصیه‌های بسیاری در راستای عمل به آن شده است.

وی با بیان اینکه وقف آثار و برکات بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت، افزود: انجام این سنت حسنه و گرایش افراد به آن باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات افراد جامعه شده و برکات فراوانی را نیز برای نیازمندان، افراد جامعه و واقفان خیّر به همراه دارد.

طباطبایی با اعلام اینکه استان خوزستان از 416 بقعه متبرکه بهره‌مند است، گفت: طرح توسعه بسیاری از این بقاع از جمله بقعه علی‌بن مهزیار اهوازی و سلطان ابراهیم در ایذه در حال اجرا است که امید است علاوه بر کمک‌های خیران استان، با برخورداری از اعتبارات مصوب دولتی روند اجرایی این پروژه‌ها سرعت بیشتری به خود گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینکه بقاع باید به تبدیل به قطب فرهنگی شوند، عنوان کرد: طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در رأس امور و فعالیت‌های فرهنگی قرار دارند و طرح حفظ قرآن نیز در رأس فعالیت‌های قرآنی واقع شده است؛ استان خوزستان در این زمینه و از نظر تعداد شرکت کنندگان پس از تهران، مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تجلیل و تقدیر از واقفان وظیفه شرعی و قانونی اوقاف است، شناسایی و همچنین معرفی خیران به جامعه را یکی دیگر از اهداف این همایش برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها