برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهرود

انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۷۱۹۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، انتخابات هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی که یک انتخابات داخلی بین اعضای اصلی شورای هیئات مذهبی است، هر ساله برگزار می‌شود و در انتخابات این دوره محمد ابراهیمی مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین و مسئول هیات مذهبی بین الحرمین با اکثریت آراء به ریاست شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهرود برگزیده شدند .

گفتنی است، این انتخابات روز سه شنبه 24آذر ماه جاری باحضور کلیه اعضاء شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهرود و مسئول تشکلهای دینی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان برگزار شد.

محمد ابراهیمی رئیس شورای هیأتهای مذهبی شهرستان شاهرود بعد از برگزاری انتخابات با بیان اهمیت نقش هیئتهای های مذهبی از قبل از انقلاب اسلامی، گفت: در جریان انقلاب اسلامی این هیأت های مذهبی بودند که موجب شکل گیری پرشورترین تظاهرات منجر به پیروزی انقلاب یعنی تظاهرات عاشورای ۵۷ شدند و بعد از انقلاب در دوران تثبیت نظام هم هیأت ها و هیأتی ها نقش کلیدی در حفظ نظام جمهوری اسلامی در دفاع مقدس داشتند و هم اکنون نیز می توانند نقشهای اساسی و کلیدی داشته باشند وبایدبه این موضوع توجه ویژه ای شود .

وی عنوان کرد: تشکلهای دینی و هیئات مذهبی از جمله عناصر نیروهای مستعد و دارای پتانسیل های بالقوه و بالفعلی هستند که رشد، بالندگی و پویایی آنها نیازمند تشکیلات مناسب، منسجم و مستحکم با هدف مشارکت ، سازماندهی ، ایجاد بستر و زمینه ساز حضور فعال و گسترده و در عین حال موثر مردمی در مسائل و پدیده های فرهنگي و اجتماعي كشور است.

ابراهیمی به نقش هیأت های مذهبی در بصیرت افزایی تک تک افراد جامعه اشاره و افزود: هیأت های مذهبی با رسالتی که در قبال جامعه دارند با وجود کمی و کاستی های موجود به ویژه در بخش امور مالی، نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند و به عنوان افسران دفاع از حریم مکتب قرآن و اهل بیت(ع) قلمداد می شوند و مسئولین محترم هیاتهای مذهبی بعنوان افسران جنگ نرم باید روزبه روز بر بصیرت خود بیفزایند .

رئیس شورای هیأت های مذهبی شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: دشمنان نظام اسلامی ایران و مکتب اسلام ناب محمدی در یک جنگ تمام عیار علیه مقدسات و ارزش های اسلامی پا به عرصه میدان گذاشته اند و هیأت های مذهبی در دفاع از حریم مکتب اسلام نقش تعیین کننده ای دارند و به عنوان پیشگامان دفاع مقدس از حریم قرآن و مکتب اهل بیت (ع) محسوب می شوند.

وی به اهمیت شورای هیئات های مذهبی در شکل گیری و انسجام هیأت های مذهبی اشاره کرد، و گفت: ایجاد انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعاليتهاي هیئات مذهبی، استفاده از توان بالقوه و بالفعل وتجارب تمامي نيروهای هيئات درطراحي وبرنامه ريزيهاي فرهنگي ‌ديني از مهمترین اهداف تأسیس شورای هیئات های مذهبی بوده است.

ابراهیمی افزود: آسيب شناسي شئون فرهنگي مناسبتهاي مذهبي و ارائه راهبردهاي عملي جهت زدودن آسيبها توسط نيروهاي مردمي هيئات مذهبي، افزايش مديريت مشاركتي در تصميم سازي هاي فرهنگي و اجراي فعاليتها و جلب مشاركت و هدايت همكاريهاي مردمي از طريق صدور مجوز تأسيس و ساماندهي هيئات های مذهبي از مهمترین اهداف شورای هیئات های مذهبی است.

وی با بیان این که مهمترین مأموريتهاي شوراي هيئات مذهبي استفاده بهينه از ظرفيتهاي فرهنگي و اجتماعي موجود در هيئت و ارائه راهكارهاي مناسب جهت نيل به اهداف، هماهنگي و همكاري با سازمان تبلیغات اسلامی در فرآيند صدور مجوز فعاليت هیأت های مذهبي می باشد اظهارکرد: نظارت مستمر بر فعاليتهاي هيئات مذهبي، بازرسيهاي مستمر از هیئات های مذهبي در طول سال، به خصوص ايام محرم و صفر، رسيدگي به اختلافات پيش آمده ميان هیئات های مذهبي، رصد اولويتهاي فرهنگي ، آسيبها و مشكلات پيش روي هيئات های مذهبي با عنايت ويژه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد از دیگر مأموریتهای شورای هیئات های مذهبی شهرستان شاهرود است.

رئیس شورای هیئات های مذهبی شهرستان شاهرود تصریح کرد: شناسايي هيئات مذهبي برتر شهرستان و برنامه ريزي جهت الگو قرار دادن آنها، برنامه ريزي جهت ارتقاء سطح آگاهيهاي ديني اعضاي هیئات های مذهبي و تغذيه فكري فرهنگي آنها، بررسي آسيبها و انحرافات مراسم مذهبي شهرستان و اتخاذ تدابير و تمهيدات لازم جهت رفع آنها، هماهنگي و همكاري مستمر با شوراي هيئات مذهبي استان و فرهنگسازي جهت اصلاح الگوي مصرف در هيئات مذهبي از دیگر مأموريتهاي شوراي هیئات های مذهبي در سطح شهرستان است.

ابراهیمی در ادامه گفت: طرحهای بسیاری برای هیئاتهای مذهبی کشور دارد که ان شاالله باارائه آنها در سطح ملی بتوان شاهد حضور پررنگ هیاتهای مذهبی در سطح جامعه باشیم .

ابراهیمی در ادامه با تقدیر وتشکر از کلیه اعضای شورای هیئات مذهبی شهرستان که ایشان را با اکثریت آراء به ریاست شورای هیئات مذهبی شهرستان شاهرود انتخاب نمودند بیان کرد: امید است با همکاری همه اعضاء محترم شورا بتوان اقدامات موثر و مفیدی را برای هیاتهای مذهبی شهرستان شاهرود اجراء نمائیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار