خبرهای داغ:
طی آئینی انجام شد؛

تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه دامغان

طی آئینی به مناسبت هفته پژوهش از 9 پژوهشگر برتر دانشکده‌های مختلف دانشگاه دامغان در دو سال اخیر تجلیل به عمل آمد
کد خبر: ۸۶۰۷۱۵۳
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی دانشگاه دامغان، طی دو سال اخیر، در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر از دکتر سید امین اصفهانی، در دانشکده شیمی از دکتر داود عاجلو، در دانشکده علوم زمین از دکتر قاسم قربانی، در دانشکده زیست شناسی از دکتر تقی لشکربلوکی، در دانشکده فیزیک از دکتر بهنام پورحسن و در دانشکده فنی و مهندسی از دکتر رضا ناظم نژاد تجلیل شد.

همچنین در این آئین از برگزیدگان بنیاد تحقیقات گرانش GRF در سال ۲۰۱۴، دکتر زهرا حقانی و دکتر سید شهاب الدین شهیدی شادکام و برگزیدگان نخستین جشنواره طرح و ایده های برتر شهرستان دامغان تقدیر به عمل آمد و عباس دربانی نیز به‌عنوان کارشناس برگزیده آزمایشگاه معرفی شد.

دکتر علی اکبر مراتی رئیس پژوهشکده مواد و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم که در محل تالار اندیشه دانشگاه دامغان برگزار شد، به رویکرد سیاست‌های علمی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه کارآفرینی ، ساماندهی نظام ملی فن‌آوری، توانمند سازی نیروی کار، رقابت پذیری اقتصاد و اصلاح الگوی مصرف از مهمترین محورهای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه دامغان در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از اهتمام و مشارکت دانشکده‌ها و اساتید و کارشناسان این مجموعه آموزش عالی قدردانی نمود و بر تحقق هدف عالی دانشگاه کارآفرین و حرکت در جهت انجام پژوهش‌های کاربردی و مورد نیاز کشور و نیز برنامه ریزی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه به‌عنوان چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه دامغان تأکید کرد.

اختصاص 15 میلیارد ریال اعتبار به بخش پژوهش دانشگاه دامغان در سال جاری

محمد تقی قربانیان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خواسته‌های دانشجویان، اشتغال و آینده است که جامعه انتظار دارد نخبگان دانشگاهی برای این موضوع چاره اندیشی کنند، افزود: پژوهشگران این دانشگاه امسال موفق شدند 160 مقاله علمی و پژوهشی در نشریات بین المللی و 200 عنوان مقاله را در قالب کنفرانس‌های ملی وبین المللی ارائه دهند .

وی اعتبارات سال جاری بخش پژوهش و فناوری دانشگاه دامغان را 15میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبارات صرف پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح‌های پژوهشی، خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات پیشرفته تحقیقاتی جهت استفاده دانشجویان و پژوهشگران می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار شرکت دانش بنیان در دانشگاه دامغان درشرف تأسیس است و تاپایان امسال پنج عنوان کتاب در رشته‌های علوم پایه از آثار مؤلفان دانشگاه دامغان به چاپ می‌رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها