مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر بازخوانی و بازتولید در حوزه وقف گفت: باید برای رسانه ای کردن موقوفات و بقاع متبرکه و برای گسترش این سنت حسنه پیوست های رسانه ای آن تهیه شود.
کد خبر: ۸۶۰۷۱۵۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، محمدرضا سوقندی در همایش وقف و رسانه و یاوران وقف استان سمنان که در حرم مطهر یحیی ابن موسی الکاظم (ع) برگزار شد، با تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: هفتمین روز هفته وقف با عنوان وقف، بهره وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی است که به عنوان ساختار مهم اقتصادی اسلام است.

وی بیان کرد: ارتباط وقف، رسانه و اقتصاد باید بررسی شود و در عصر ارتباطات و اطلاعات باید روی این موضوع همکاری های لازم صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه تصریح کرد: در زمان های گذشته اقتصاد خانواده در کشور رواج داشت، به صورتی که یک خانواده فعالیت اقتصادی انجام می داد.

سوقندی اضافه کرد: در زمان قبل از انقلاب حتی خانواده هایی وجود داشت که در سطح کشور و به صورت فامیلی کار اقتصادی می کردند.

وی بیان کرد: در زمان های گذشته که نفت نبود، نهاد های علمی و فرهنگی با وقف سرپا بود و ادامه فعالیت می داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برگزاری این همایش ها باید با هدف فرهنگ سازی وقف انجام شود و رسانه ها برای ترویج این سنت حسنه تلاش کنند.

سوقندی بیان کرد: با احیای موقوفات، معضلات اجتماعی و فرهنگی استان سمنان برطرف می شود و باید به این سمت حرکت کرد.

وی اضافه کرد: باید برای رسانه ای کردن موقوفات و بقاع متبرکه و برای گسترش این سنت حسنه پیوست های رسانه ای آن تهیه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: رسانه های مختلف با تولید محتوای های مختلف و محصولات رسانه ای باید به این سنت حسنه کمک شایانی کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها