خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند تاکید کرد:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه تنها راه نجات ما در اقتصاد کشور تکیه به منویات امام خامنه ای در خصوص ابلاغ اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی یک برداشتی واقع بینانه ، منطقی و بروز از اقتصاد اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۰۶۹۵۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی شاخه ای از اقتصاد اسلامی است، اظهارداشت: وقتی صحبت از اقتصاد اسلامی می شود همه ذهن ها به سمت این می رود که سودی که بانک ها می دهند و یا می گیرند ربا می باشد یا خیر و یا نرخ های سود بانکی ما اسلامی هستند ؟

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: بیشتر مردم معتقدند که اقتصاد ما اسلامی نیست حال اینکه ، حتی در کشور های غیر اسلامی نرخ های سود بانکی قابل مقایسه نمی باشد.

قاسمی افزود: این موضوع به خاطر این است که مردم خودشان قدرت ریسک جهت تولید ثروت ندارند و مجبورند سرمایه خود را به بانک بدهند و سود تضمین شده بگیرند.

وی با تاکید براینکه روز به روز به بانک ها وابسته تربه پول مردم شده اند و اقتصاد ما بانکی و دولتی شده است، گفت: به اعتقاد اینجانب اقتصاد مقاومتی یک برداشتی واقع بینانه ، منطقی و بروز از اقتصاد اسلامی می باشد. همدلی و همزبانی ملت و دولت سبب تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه تنها نسخه نجات دهنده اقتصاد ما اقتصاد مقاومتی که توسط امام خامنه ای (حفظه الله) ابلاغ شده است، می باشد: تصریح کرد: امید است که دولت و مردم با همدلی و همزبانی به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی و در مقیاس بالاتر اقتصاد اسلامی ، حرکت کنند.

قاسمی عنوان کرد: در اقتصاد اسلامی ، وابستگی به غیر مسلمانان نهی شده ، که این موضوع در شرایط کنونی پسا تحریم در کلیه عرصه ها بخصوص صنعت و کشاورزی ، با اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد.

مهمترین رکن ومولفه اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است

وی با بیان اینکه مهمترین رکن و مولفه اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد می باشد، اظهارداشت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید مردم تولید کننده شوند نه مصرف کننده باشند و از کالاهای وارداتی استفاده کنند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه با توجه به اینکه کار تولید مشکلات زیادی دارد و عامه مردم از آن گریزانند هستند، عنوان کرد: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بیرجند اقدام به برگزاری کارگاه های انگیزشی و آموزشی از قبیل کارآفرینی و زنبورداری و گلخانه و قارچ نموده تا مردم با نحوه تولید و مشکلات آن آشنا شوند.

وی تاکید کرد: اگر مردم خودشان تولید کنند و کارآفرین باشند و مشکل بازاریابی و صادرات حل شود ، مشکل بیکاری جوانان و اشتغال و ازدواج و واردات بی رویه ، حل خواهدشد.

قاسمی اشاعه فرهنگ و گفتمان اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف و اقدامات بسیج سازندگی برشمر وگفت: معرفی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با تبيين فرمايشات امام خامنه ای (حفظه الله) تعميق فرهنگ كار و توليد، مديريت ، اصلاح الگوي مصرف، استفاده حداكثري از همه ظرفيت‌هاي دولتي و مردمي پنهان و مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه حمايت از توليد ملي و مصرف كالاهاي داخلي از اهداف اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: مديريت درست منابع ارزي و ريالي، توجه به اقتصاد دانش‌بنيان، استفاده حداكثري از زمان و سرعت بخشيدن به پيشبرد طرح‌ها، بسط و توسعه عدالت اقتصادي از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی و پیاده کردن آن در جامعه است.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: رعايت اصول اساسي و غيرقابل تخلف، فراگير كردن جهاد اقتصادي، نظارت، كنترل و تضمين سلامت طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي، بومي كردن طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي به عنوان اقتصادی که لازمه رشد در دوران تحریم و پسا تحریم ، هست ، با برگزاری جلسات با حضور بسیجیان و نخبگان قابل اجرا می باشد.

وی یادآورشد: علاقه مند به طرح های تولیدی در عرصه های اقتصاد مقاومتی می توانند از تسهیلاتی که با همکاری بانک مهر اقتصاد تخصیص داده شده استفاده کنند.

اعزام 10گروه جهادی 7روزه به مناطق محروم شهرستان از ابتدای سال جاری

قاسمی با اشاره به اعزام گروه های جهادی در سال جاری عنوان کرد: گروه های جهادی در مرحله ابتدایی اقدام به آموزش روستاییان در عرصه های اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید در روستاها کرده اند.

وی ادامه داد: ازابتدای سال جاری تا کنون تعدادی از گروه ها فعالیت هایی در عرصه های لای روبی قنوات ، کانال کشی و برداشت محصولات کشاورزان در مناطق محروم شهرستان انجام داده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیرجند افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ، 10 گروه جهادی 7 روزه به روستاها و مناطق محروم شهرستان برای خدمت رسانی اعزام شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها