خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج:‌با توجه به فرارسيدن ايام هفته وقف،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ببه نقش و جایگاه ضروري وقف در جامعه اشاره كرد و گفت: وقف از نظر اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است و از اوایل اسلام مورد تشویق اولیای الهی قرار گرفت و بر اساس روایات امیرالمؤمنین علی(ع) چاه‌های آبی را حفر کردند و آن را برای فقرا وقف کردند.
کد خبر: ۸۶۰۶۹۳۲
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، با توجه به فرارسيدن ايام هفته وقف،آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ببه نقش و جایگاه ضروري وقف در جامعه اشاره كرد و گفت: وقف از نظر اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است و از اوایل اسلام مورد تشویق اولیای الهی قرار گرفت و بر اساس روایات امیرالمؤمنین علی(ع) چاه‌های آبی را حفر کردند و آن را برای فقرا وقف کردند.

وی وقف را یکی از صدقات جاریه عنوان كرد و ادامه داد: صدقه جاریه به این معنا است که تا همیشه ایام، یعنی پس از مرگ انسان هم پرونده آن بسته نخواهد شد و برای انسان ثواب منظور خواهد شد.

امام‌ جمعه اصفهان بيان داشت: وقف در استان اصفهان و نزد مردم این استان بسیار پسندیده است، در این زمینه در اصفهان موقوفات بسیار خوبی داریم که از جمله آن می‌توان به وقف گندم برای پرندگان در فصل زمستان اشاره کرد که این نشان از انسانیت بالای یک شخص است که این‌چنین وقفی برای تغذیه حیوانات داشته باشد.

وی عمل وقف را ترحم به نیازمندان مطرح كرد و افزود: وقتی ما به بندگان خدا رحم می‌کنیم در قبال آن خداوند نیز به ما رحم خواهد کرد و در روایات آمده است که اگر کسی رحم نداشته باشد از خداوند متعال نباید انتظار رحم داشته باشد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به مدارس علمیه که به همت واقفان تأسیس و تعمیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: با عمل وقف بسیاری از مستضعفین توفیق تشرف به عتبات عالیات را پیدا کرده‌اند و بسیاری از مراسم روضه‌خوانی از طریق موقوفات برگزار شده است.

وی با اشاره به احیای بیشتر روحیه وقف در جامعه بیان کرد: طبیعی است موقوفاتی که در موضوع رسیدگی به فقرا است به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند و برخی مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف می‌کند که باید تبلیغات ما مردم را مورد توجه فواید موقوفات قرار دهد تا آن‌ها رغبت بیشتری برای وقف داشته باشند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها