خبرهای داغ:
رئيس حوزه هنري در دومين نشست تخصصي جشنواره حسنات مطرح كرد:

هنر با ضميرناخودآگاه مردم كار مي كند

خبرگزاري بسيج: دومين نشست تخصصي جشنواره حسنات شامگاه گذشته با موضوع «چگونه ایده را به یک طرح تولیدی تبدیل کنیم» و با حضور مسئولان فرهنگي و هنري شهر اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۶۹۲۵
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، دومين نشست تخصصي جشنواره حسنات شامگاه گذشته با موضوع «چگونه ایده را به یک طرح تولیدی تبدیل کنیم» و با حضور مسئولان فرهنگي و هنري شهر اصفهان برگزار شد.
سید مهدی سیدین نیا در اين برنامه اظهار داشت: هر اثر هنری می‌تواند در ضمیر ناخودآگاه مخاطب تاثیر بسزایی داشته باشد و از این رو باید در انتخاب محتوای تولید هر اثر توجه کافی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: هر آنچه را که در هنر به دیگران القا کنیم نتایج آن را در جامعه خواهیم دید، از این رو باید یادآور شوم که در این عرصه توجه به علوم انسانی کمتر از بقیه بخش‌ها بوده است و جشنواره حسنات با موضوعی که انتخاب کرده می تواند در این زمینه تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان توجه به مطالعات علمی و کارشناسی برای ورود به دنیای هنر و به ویژه هنر سینما را مهم عنوان كرد و بيان داشت: هنگامی که به این امر توجه شود می‌توان اندیشه‌های مرتبط با ایده مورد نظر را نیز درگیر و با ادغام این اندیشه‌ها هنری پر محتوا را عرضه کرد.

وی داشتن سابقه فکری و ذهنی برای تولید یک اثر را نیز مهم دانست و افزود: هنرمند وقتی می‌تواند دست به کارهای خلاقانه بزند که عقبه ذهنی داشته باشد و این در حالی است که در جامعه ما بر روی این اصل بسیار محدود سرمایه‌گذاری می‌شود.

سیدین نیا با تاکید بر اینکه ویژه پرداختن به هر ایده‌ای می‌تواند طرح خاصی را ایجاد کند، اضافه کرد: از این رو ارزیابی آگانه بر روی ایده‌ها می‌تواند طرح‌های خوبی را به مرز تولید برساند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار