مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف:

بانک اطلاعاتی موقوفات کشور ایجاد شد

مدیرکل اسناد و ثبتی معاونت اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی موقوفات کشور ایجاد شد، گفت: وقف بهترین راه برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۰۶۸۱۸
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اژدری شامگاه دوشنبه در همایش یاوران وقف که در آستان مقدس امام‌زاده جعفر(ع) یزد برگزار شد، اظهار داشت: قدیمی‌ترین وقف نامه‌ای که در کشور وجود دارد، مربوط به یک هزار و 116 سال پیش است.

وی با اشاره به اینکه وقف پیش از اسلام هم وجود داشته، اظهار داشت: یک زمانی ما هیچ یک از موقوفات را نمی‌شناختیم و نه بانک اطلاعاتی کامل داشتیم که نیات واقفان را در آن بشناسیم.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف با بیان این مطلب که جدیدترین وقف نامه استان یزد مربوط به 700 سال پیش است، گفت: الان بانک جامع موقوفات کشور ایجاد شده و تمام نیات واقفان در این بانک اطلاعاتی ایجاد شده است.

اژدری بیان کرد: آن چیزی که امروز وقف می‌شود، در راستای نیت واقف مورد استفاده قرار می‌گیرد و چنین کاری، کار بسیار عظیمی به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه همه اقداماتی که اوقاف انجام می‌شود تاکنون به صورت کامل رسانه‌ای نشده، خاطرنشان کرد: در بحث شناسایی موقوفات، اقدامات گسترده‌‌ای صورت می‌گیرد که بتوان برای موقوفه‌ای که اطلاعات کاملی در رابطه با آن وجود ندارد، انجام می‌شود تا سند آن صادر شود.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف کار در اوقاف را جهادی دانست و گفت: امام حسین(ع) به محض ورود به کربلا، این زمین را خریداری و اقدام به وقف آن کردند و فرمودند کسانی که در این زمین زندگی می‌کنند، سه روز در سال از زائران من پذیرایی کنند.

اژدری با اشاره به اینکه در پیش از انقلاب و در دوران طاغوت زمین‌های با بهترین موقعیت‌ها را مسئولان رژیم ظالم شاهنشاهی به سود خود به تاراج می‌بردند یا به اطرافیان خود هدیه می‌دادند، گفت: ما هر آنچه در این کشور داریم را مدیون امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب هستیم که زمینه پیروزی این نظام اسلامی را فراهم کنند.

وی با بیان این مطلب که اگر همه عمل به وقف می‌کردند امروز هیچ مشکل و معضل اقتصادی در کشور وجود نداشت، گفت: در صورتی که حقوق وقف به درستی ارائه شود، بهترین زمینه برای تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است.

 

ارسال نظرات