رئییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برخی از سخنان توان اقتصادی، امنیتی و علمی ما را زیر سوال می برد. از این بابت از مردم عذرخواهی می کنیم.
کد خبر: ۸۶۰۶۵۲۷
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که صبح امروز(دوشنبه) در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: دومین مجمع عالی بسیج چهارشنبه و پنجشنبه به ریاست فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد برگزار می‌شود. مجمع عالی بسیج با ۱۷ کمیسیون به بررسی دلسوزانه مشکلات در این مجمع می‌پردازد.

سردار نقدی با اشاره به دیدار بسیجیان با رهبرمعظم انقلاب گفت: ایشان در این دیدار اشاره کردند که بسیج یک گنج است که باید از ظرفیت این گنج نهایت استفاده را کرد سال هاست بسیج برنامه هایی را در اقشار مختلف صورت داده که درصدد بودیم از همه ظرفیت ها استفاده کرده و اتاق فکری را برای آسیب شناسی و کمک به برنامه ریزی و ارائه راهکارها پیرامون حل مشکلات کشور ایجاد کنیم.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: این اتاق فکر از سطح شهرستان ها شکل گرفت و در شهرها ترکیبی از شوراهایی که متشکل از کارگران، معلمان، کارمندان، متخصصین وجود داشتند در کنار هم مجمعی را شکل دادند که وظایف آنها رصد مشکلات شهروندان و آسیب شناسی در سطح شهرستان ها و کشف راهکارها برای حل مشکلات بود و خوشبختانه این مجمع آثار خوبی هم داشت که امروز ۴۵۰ مجمع بسیج در سطح شهرستان داریم که جلساتشان طبق آیین نامه در تراز استان ها انجام می شود. 

وی در ادامه افزود: رئیس مجمع شهرستان ها با آرای بسیجیان منتخب شده و هر کدام دارای کمیسیون هایی هستند که مسائل و مشکلات شهرستان ها را بررسی به مسئولین برای پیشبرد اهداف امور کمک می کنند.

سردار نقدی با اشاره به مجمع سال گذشته افزود: خوشبختانه اولین مجمع بسیج متشکل از روسای بسیج شهرستان ها و روسای مجمع استان ها و روسای کمیسیون بسیج استان به علاوه اعضای کمیسیون های تخصصی ۱۷ گانه بسیج در مجمع عالی در محضر رهبری تشکیل شد و برنامه ملاقات سالیانه بسیجیان با ایشان به این مجمع اختصاص داده شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت مجمع عالی بسیج افزود: در طول یک سال گذشته کمیسیون های ۱۷ گانه مجمع عالی جلسات منظمی را شکل دادند و از موضوعات این مجمع می توان به حوزه های سیاسی، معدن، آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت، اقتصاد، رسانه، فضای مجازی اشاره کرد. این مجمع مشکلات را مورد بررسی قرار داده و تحلیل های خود را در راستای بهتر شدن مدیریت کشور در مجمع عالی بسیج ارائه می دهد.

وی بیان داشت: اسناد کمیسیون ها به شهرستان ها ارسال می شود و نظر تخصصی کارشناسان اخذ شده و پس از تجدید نظر در مجمع عالی بسیج که قرار است در چهارشنبه و پنج شنبه تشکیل شود به رای نهایی گذاشته شده که در قالب سه اسناد منتشر می شود.

سردار نقدی با اشاره به سه سند نهایی که قرار است در این مجمع بررسی شود تصریح کرد: قطع نامه، سند کوتاه و بیانیه که بیش از صد صفحه می باشد و سند درون سازمانی که حاوی جزییات است از جمله سه سندی است که قرار است در این مجمع به جمع بندی رسیده و در اختیار مردم قرار داده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خصوصیت مجمع عالی بسیج گفت: این مجمع بدون هیچ گرایش خاصی به مسائل نگاه می کند اگر کسانی که در مدیریت باشند همیشه دید مثبتی به مشکلات داشته و اشکالات را نادیده می گیرند و کسانی که بیرون هستند با انتقادات جناحی به مسائل نگاه سیاسی دارند حال جای مرجعی در این میان خالی بود که از موضع بی طرفی بدون دید جناحی به موضوعات بنگرد و بتواند به مدیریت کشور کمک کند این مجمع یک اتاق فکری بزرگ است که بیش از هزار متخصص در آن عضو هستند آمادگی اخذ مشکلات را از سوی نهادها را داریم.

وی ادامه داد: کشور مستقلی هستیم و واژه ما می توانیم را ثابت کرده ایم در ۳۶ سالی که پشت سر گذاشتیم چالش های زیادی را شاهد بودیم امروز احساس خوبی نسبت به برخی از حرف ها نداریم برخی از سخنان توان اقتصادی، امنیتی و علمی ما را زیر سوال می برد که از مردم بابت این موضوعات عذرخواهی می کنیم برخی افراد تنها نگاهشان به خارج بوده و حتی می خواهند مدیران را هم به کشور وارد کنند که این گونه جملات تحقیر آمیز است و در شان ملت ما نبوده که آب و برق و نان کشورمان به خارج وابسته باشد.

سردار نقدی گفت: ملت ایران ثابت کردند که مرد چالش های بزرگ هستند و میدان های بزرگ را اداره می کنند اگر کسی فکر می کند به بن بست رسیده و راه خروجی ندارد مجمع عالی بسیج می تواند راهکاری را به آن ارائه کند چرا که در هیچ کجا بن بست وجود ندارد و برای همه مشکلات راهکاری را ارائه می کنیم. ظرفیت های علمی بسیاری داریم که باید از آن استفاده کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه برخی متصورند انتقاد خلاف وحدت است افزود: این چنین نیست چرا که در آیات قرآن امر به معروف در دو دستور وحدت پیچیده می شود و در واقع انتقاد در پوششی از وحدت نهادینه شده است بسیجیان بدون نگاه جناحی به منظور دلسوزی خود را آماده مشارکت برای حل مشکلات کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم این مجمع رویدادی مثبت برای همه مردم باشد و مکانی برای عرضه دیدگاه ها قرار بگیرد از افرادی که بیانیه بسیج را نقد کنند استقبال می کنیم و باید بتوانیم به الگوی اسلامی ایرانی و پیشرفته ترین علوم روز دست یابیم.

سردار نقدی اضافه کرد: حوزه علمیه هم در استان ها برای حل مشکلات کشور پای کار آمده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تغییر رویکرد سیاست خارجی ایران و حضور مستشاری نیروهای نظامی کشورمان در سوریه گفت: توافق هایی در این میان صورت گرفته وپس از برجام چیزی مانع پیشرفت ما نخواهد شد در سوریه حضور مستشاری داریم نیاز به حضور رزمنده نیست و به ندرت برای حفاظت از نیروهای مستشاری و یا برای ارائه الگوهای عملیاتی افراد وجود دارند در جاهایی که نیاز است تکاوران بسیجی حضور پیدا می کنند آن هم به صورت محدود ولی بنای اعزام گسترده نیروهای بسیجی به سوریه را نداریم چرا که رزمندگان بومی در آنجا وجود دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی براینکه متاسفانه تنها ده درصد از پایان نامه ها پیرامون حل معضلات کشور است آیا بسیج یا مجمع عالی آن تدابیری را برای حل این معضلات اندیشیده یا خیر گفت: یکی از کارهایی که این مجمع برعهده دارد کشف سوالات و استخراج بانک های سوال از میان مردم و در اختیار گذاشتن این سوالات به دانشگاه بوده در گام نخست شاید این سوالات ساده به نظر برسد که باید قدری فنی تر شود و شاید در مقابل سوالات کلی ما دانشگاه جوابگو نباشد باید راهکارهایی که در کتاب های دانشگاهی نیامده در این مجمع بررسی شود که ممکن است در این میان ایراداتی هم وجود داشته باشد که با ممارست حل خواهد شد البته کلینیک های تخصصی هم برای بهره برداری از این موضوعات وجود دارد تا بتوانند مشکلات را به دانشگاه ها انتقال دهند.

سردار نقدی در ادامه افزود: انگلیس، اسرائیل در راس تفرقه افکنان با ایجاد حساسیت به دنبال تجزیه کشورهای منطقه هستند که همگان باید بدانند آمریکا و رژیم صهیونیستی خیانت هایی به کشورها می کنند و آن ها هستند که کشورها را تکه پاره کردند و توان کنترل آن را ندارند باید وحدتمان را حفظ کنیم چرا که پایه تفکر انقلاب اسلامی برمبنای وحدت بود و رمز این انقلاب پس از پیروزی اتحاد و همبستگی قرار داشت.
ارسال نظرات