خبرهای داغ:
مسئول دفتر همکاری‌های علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) خبرداد؛

ارسال 278 اثر پژوهشی به دبیرخانه جشنواره سلمان فارسی

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سلمان فارسی از برگزاری نخستین جشنواره سلمان فارسی در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۶۴۶۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن چگینی طی سخنانی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره سلمان فارسی در قم گفت: این جشنواره ویژه تحقیقات علوم انسانی - اسلامی در سطح نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه این جشنواره با مشارکت مراکز علمی – پژوهشی نیروهای مسلح برگزار می‌شود، افزود: 30 مرکز علمی – پژوهشی نیروهای مسلح اعم از دانشگاه، موسسات آموزشی و پژوهشی و پژوهشگاه‌های نیروهای مسلح در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

مسئول دفتر همکاری‌های علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) با اشاره به نامگذاری امسال به سال همدلی و همزبانی ایجاد همدلی و همزبانی در سطح نیروهای مسلح به خصوص در بخش عقیدتی – سیاسی نیروهای مسلح را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

چگینی زمینه‌سازی برای تحقق مطالبات رهبری در زمینه علوم انسانی – اسلامی، تشویق، تقویت و ایجاد انگیزه میان پژوهشگران نیروهای مسلح، شناسایی و استعدادیابی نیروهای علمی – پژوهشی نیروهای مسلح و ساماندهی امور انجام شده به صورت متفرقه را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به زمان آغاز فراخوان ابراز کرد: فراخوان این جشنواره از اواسط مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا 30 مهر ماه ادامه داشت.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سلمان فارسی ادامه داد: چهار نیروی سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

چگینی با اعلام اینکه 278 اثر پس از پایان فراخوان به دبیرخانه جشنواره رسید، یادآور شد: 122 اثر متعلق به سپاه، 44 اثر متعلق به ارتش، 58 اثر به نیروی انتظامی و 54 اثر نیز به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تعلق داشت.

وی زمان و مکان برگزاری جشنواره را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این جشنواره روز پنجشنبه 26 آذر ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر همکاری‌های علمی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع) با اشاره به محورهای جشنواره گفت: این جشنواره در 6 محور فقه، اصول و قرآن و حدیث، علوم اجتماعی، مدیریت، ارتباطات و اقتصاد، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای برگزار می‌شود.

چگینی ادامه داد: کلام، فلسفه، ادیان و عرفان و اخلاق، مطالعات انسانی – اسلامی، نیروهای مسلح و دفاع مقدس و علوم تربیتی، رفتاری و روان‌شناسی از دیگر محورهای این جشنواره است.

وی در خصوص نحوه داوری و کسب امتیاز آثار عنوان کرد: آثاری که امتیازر بالای 95 را کسب کرده باشند رتبه نخست، 90 تا 95 امتیاز رتبه دوم، 80 تا 90 رتبه سوم و 70 تا 80 امتیاز نیز شایسته تقدیر شناخته می‌شوند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سلمان فارسی با اعلام اینکه در هیچکدام از محورها مقام اول نداشتیم بیان کرد: یک اثر مقام دوم، 13 اثر مقام سوم و 17 اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.



ارسال نظرات