بخشی درخصوص آثار اقتصادی جدید قانون ویزا در آمریکا اظهار کرد: این تصمیم کنگره آمریکا در صورت تصویب برای سرمایه گذاری خارجی، صنعت توریسم و همچنین برای تجارت کشور، نسبت به خود تحریمها، ضرر بیشتری دارد.
کد خبر: ۸۶۰۶۴۵۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
لطفعلی بخشی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج در خصوص قانون جدید ویزا از طرف آمریکا گفت: طرح ویزا در آمریکا سرمایه گذاری خارجی در ایران را به صفر می رساند و دولت باید اعتراض کند.

این اقتصاددان با بیان اینکه این طرح ناقض برجام است تصریح کرد: طرح جدید ویزا در کنگره آمریکا در مراحل انجام است که تصویب شود؛ درقانون برجام1+5 متعهد شدند که کاری برخلاف ایران انجام ندهند در حالی که این قانون برجام را نقض می کند و سرمایه گذران و توریست ها را از آمدن به ایران باز می دارد و سرمایه گذاری در ایران با اشکال مواجه خواهد شد.

بخشی در ادامه درخصوص آثار اقتصادی جدید قانون ویزا در آمریکا اظهار کرد: این تصمیم کنگره آمریکا در صورت تصویب برای سرمایه گذاری خارجی، صنعت توریسم و همچنین برای تجارت کشور، نسبت به خود تحریمها، ضرر بیشتری دارد.

وی خاطرنشان کرد: این قانون نشان دهنده یک دشمنی بزرگی است که دولت آمریکا در حق ملت ایران روا داشته است آمریکایی ها در برجام متعهد شده اند که از اقدامات خصمانه بر علیه ملت ایران دست بردارند، بنابراین تصمیم کنگره آمریکا تعهدات دولت این کشور در قبال ایران را نقض می کند..

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه این طرح به نظر اقتصاد کشوراست اظهار داشت: طرح جدید ویزای در آمریکا کشورهایی که با ایران رابطه دارند را شامل می شود به طور مثال آلمانی ها که بدون ویزا می توانند به آمریکا بروند اما در صورت آمدن به ایران نمی توانند به آمریکا بروند و باید از سفارت آمریکا ویزا بگیرند و بعد وارد این کشور شوند یعنی به گونه ای تحت فشار قرار می گیرند که رابطه شان را با ایران قطع کنند.

ارسال نظرات