مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: برای موفقیت در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی همواره باید استفاده از ظرفیت رسانه های گروهی را در سرلوحه کارها قرار دهیم.
کد خبر: ۸۶۰۶۴۰۱
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام غلامرضا عادل روز یکشنبه در چهارمین همایش وقف و رسانه ، چشم انداز فرار و استان یزد افزود: در همه فعالیت ها باید استفاده از ظرفیت رسانه و توانمندی خبرنگاران مد نظر قرار گیرد و اگر این ارتباط برقرار شد موفق هستیم و پیشرفت زیادی در کارها خواهد بود.

وی ادامه داد: زمانی بیان موقوفات به منبر و مساجد منحصر می شد ولی اکنون باید علاوه بر آن از علوم روز و بویژه قدرت رسانه ها برای اطلاع رسانی به عموم جامعه استفاده کرد. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: سنت حسنه وقف از صدر اسلام و حتی قبل از اسلام نیز برای رفع نیازهای جامعه بوده و باید این سنت حسنه گسترش یابد.
عادل ادامه داد: فرهنگ پویا و مردمی وقف باید همیشه زنده نگه داشته شود و آنچه امروز به عنوان نیازهای جامعه مطرح است با وقف اجابت شده و برای تامین آنها اقدام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار کرد: شفافیت عملکرد اوقاف و اطلاع رسانی برنامه ها در سرلوحه همه فعالیت های این نهاد است و استفاده از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی برای ترویج فرهنگ وقف از اولویت های مهم کاری ماست.
وی با شاره به اینکه اعتماد جامعه به سازمان اوقاف و امور خیریه سرمایه مهم سازمانی است، اظهار کرد: رشد وقف های جدید در چند سال اخیر نشان از تاثیر تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و همکاری متقابل رسانه ها و اوقاف است و اینکه تونسته ایم با مردم ارتباط مستمر و درست داشته باشیم.
 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان یزد نیز در این همایش گفت: یکی از راههایی که انسان می تواند به جاودانگی دست یافته و اسیر دست زمان نگردد، وقف است.
احمد پهلوانیان افزود: وقف رهاسازی منابع و منافع واموال شخصی در راه خدا و استفاده عموم است و باعث می شود انسان ماندگار شده و قرن های متوالی یاد و خاطره انسان واقف زنده بماند.
وی اظهار کرد: رسانه ها بهترین واسطه و میانجی برای انتقال هویت اجتماعی هستند و در این راه باید از هنر نیز استفاده کرد و هر صنعت و حرفه ای بدون هنر قابل تصور نیست و اگر ما بخواهیم مفاهیم را انتقال دهیم باید از گذر هنر بگذریم.
در پایان این مراسم از رسانه های برتر استان در زمینه های مختلف وقف و از مسئولان روابط عمومی اداره اوقاف شهرستانهای ابرکوه، میبد و تفت و مسئول روابط عمومی امامزاده جعفر (ع) یزد به عنوان روابط عمومی های برتر قدردانی شد.

 

ارسال نظرات