خبرهای داغ:
رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجند وقف و انفاق را جهاد عظيم اخلاقي براي گسترش انسان دوستي در جامعه دانست و گفت: اگر انسان می خواهد در جامعه رشد کند باید از مال و ثروت و امکاناتش بگذرد.
کد خبر: ۸۶۰۶۳۴۶
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام دادخدا خدایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال 56 فقره موقوفه جدید به ارزش 2 میلیارد تومان در شهرستان درمیان ثبت شده است که بیشتر با نیت تعزیه داری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در محرم بوده است.

وی آمار وقفیات شهرستان درمیان را 325 مورد عنوان کرد و افزود: 60 باب حسینیه، 170 باب مسجد و 5 باب بقعه متبرکه نیز در شهرستان درمیان است.

وی بیان کرد: تعداد 18 باب بقعه متبرکه در حوزه مدیریت اوقاف بیرجند و درمیان وجود دارد که در بیشتر این بقاع فعالیت عمرانی، مدیریتی و فرهنگی در حال اجراست.

خدایی ادامه داد: در درمیان افزودن بر 170 باب مسجد، 60 باب حسینیه و پنج باب بقعه متبرکه وجود دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بیرجند و درمیان با اشاره به نحوه انجام وقف دسته‌جمعی تصریح کرد: در قالب این وقف افراد با هر توانایی مالی می‌توانند در انجام سنت حسنه وقف سهیم شوند.

خدایی تاکید کرد: بايد در وقف و انفاق مراقب باشيم كه اهانت، منت و آزار و اذيتي براي كسي كه به او كمك مي‌كنيم صورت نگيرد، همانگونه كه قرآن مي‌فرمايد صدقات خود را با منت و اذيت باطل نكنيم بنابراين صدقه نشانه صداقت در عمل است.

وی وقف و انفاق را جهاد عظيم اخلاقي براي گسترش انسان دوستي در جامعه دانست و افزود: اگر انسان می خواهد در جامعه رشد کند باید از مال و ثروت و امکاناتش بگذرد.

این مسئول هفته وقف را فرصتی برای یادآوری یاد و خاطره واقفان نیک اندیش دانست و افزود: واقفان مسیر راه ماندگاری را برای دیگران ترسیم کردند تا دیگران را نیز مانند خودشان جاودانه کنند.

وی بیان کرد: نیاز است واقفان اموال خود را با توجه به نیازهای روز جامعه در بحث آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و دین وقف کنند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد تأکید در این ایستگاه‌ها و خیمه‌ها، اطلاع‌رسانی در زمینه وقف دسته‌جمعی و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی است.

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه انسان نباید به خیرات و احسان اولاد پس از مرگش امید داشته باشد، تاکید کرد: اولاد اگر خیلی خوب باشد تا چند سال سالگرد می گیرد و سپس به کلی فراموش می کند.

وی ادامه داد: فرد، خود باید به فکر دنیا و آخرتش باشد و برای خود توشه ای بفرستد که در این خصوص وقف بهترین گزینه است چرا که با وقف پرونده خیرات خود را باز نگه داریم تا سال های سال پس از مرگ نیز به پرونده خیرات ما اضافه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها