متهم ردیف سوم پرونده نفتی با اشاره به ماجرای تفاهمنامه زنجانی با سازمان تأمین اجتماعی گفت: مرتضوی به ما اعلام کرد که برای فروش شرکت‌های تأمین اجتماعی از رئیس‌جمهور مجوز گرفته است.
کد خبر: ۸۶۰۶۳۱۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، ح-ف- ه در بیست و سومین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی که در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، به موضوع تفاهمنامه زنجانی با سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در کیفرخواست آمده است که شناسایی و کارشناسی شرکت‌ها برعهده من بوده است در حالی که من شرکتی را شناسایی نکردم بلکه کارشناسی انجام دادم.

وی یادآور شد: زنجانی حداقل از یک ماه و نیم قبل با من تماس می‌گرفت و درباره وضعیت فلان شرکت سوال می‌کرد. موضوع را از او جویا شدم که پاسخ داد احتمالاً این شرکت‌ها را خریداری کنم.

متهم ردیف سوم پرونده نفتی گفت: شرکت‌هایی را که زنجانی سوال کرده بود، کارشناسی کردم و اکثریت آنها ضررده بود. به زنجانی گفتم اگر موضوع جدی است باید تیمی تشکیل داده و شرکت‌ها را کارشناسی کنیم که او نیز خواستار بررسی موضوع شد. 

ح-ف-ه ادامه داد: حدود 20 روز این ارزیابی‌ها طول کشید و لیستی که از سوی تأمین اجتماعی ارائه شده بود، اشکالات اساسی داشت چرا که شرکت‌های موجود در لیست با یکدیگر غیرمرتبط بودند مثلاً در بین شرکت‌ها یک گاوداری در شیراز و یک مزرعه در همدان وجود داشت. ضمن این‌که هیچکدام از شرکت‌ها به جز یک الی دو مورد سهام مدیریتی نداشت و برخی از آنها بیش از 90 درصد ضررده بودند. 

وی ادامه داد: شب امضای تفاهمنامه زنجانی به من زنگ زد و نام چند شرکت را پرسید. ماجرا را از او جویا شدم که از من خواست به دفتر مرتضوی بروم. وقتی وارد دفتر مرتضوی شدم دیدم زنجانی به اتفاق «م» نشسته است. گفتم شرکت‌ها ضررده هستند و می‌توانید این شرکت‌ها را از طریق بورس خریداری کنید. 

متهم ردیف سوم پرونده نفتی افزود: زنجانی در پاسخ به من گفت که قصد دارد منابعی را وارد کشور کند و چون سازمان‌ تأمین اجتماعی جزء تحریم نیست این کار راحت انجام می‌شود. 

وی افزود: در بین این گفت‌وگوها مرتضوی آمد و زنجانی نام من را به عنوان کارشناسی معرفی کرد. مرتضوی توضیح داد که با کسری بودجه شدید مواجهند و از رئیس‌جمهور مجوز فروش شرکت‌ها را گرفته است.

ح-ف-ه افزود: به مرتضوی گفتم که شرکت‌ها ضررده هستند که او پاسخ داد اگر در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد موضوع حل می‌شود.

ارسال نظرات