مستند «پسر را ببین، پدر را تصور کن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید یادروج در سینما فلسطین و سینما سپیده روی پرده می‌رود.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۹۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، در جریان برگزاری نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت»، مستند «پسر را ببین، پدر را تصور کن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید یادروج در سینما فلسطین و سینما سپیده روی پرده می‌رود.

بر اساس برنامه جشنواره، این مستند که محصول اداره کل صوت و تصویر خبرگزاری فارس است، چهارشنبه 25 آذرماه از ساعت 15:30 در سالن شماره 2 سینما سپیده و از ساعت 16 روز جمعه 27 آذرماه در سالن شماره 3 سینما فلسطین روی پرده می‌رود.

این دومین حضور جشنواره‌ای مستند «پسر را ببین، پدر را تصور کن» پس از دریافت تندیس برترین فیلم جشنواره عمار در بخش تاریخ معاصر است. این مستند در بخش مسابقه جایزه بین‌المللی شهید آوینی با آثار دیگر به رقابت می‌‌پردازد.

این مستند در رابطه با جانبازی به نام رجب محمدزاده (بابا رجب) است که سال 66 در جنگ تحمیلی کل صورت خود را از دست داده و تاکنون 25 بار روی صورتش عمل جراحی انجام شده است. بابا رجب در طول این سال‌ها به دلیل نگاه‌های بد برخی از مردم و اعلام اینکه وی جذام دارد، بسیار گوشه‌گیر شده بود و کسی به او توجهی نمی‌کرد. با ساخت این مستند که بر اساس نگاه مردم به وی ساخته شده، دید مردم به این جانباز بزرگ عوض شد.

پس از ساخت این مستند و پخش از شبکه‌های یک و دو سیما، دریافت جایزه از جشنواره عمار و برگزاری آیین بزرگداشت در خبرگزاری فارس، بزرگترین درخواست بابارجب که دیدار با رهبر معظم انقلاب بود از طریق این خبرگزاری رسانه‌ای شدو در نهایت نیز این جریان منجر به دیدار خصوصی بابا رجب با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام شد.

حضور بر عموم علاقه‌مندان آزاد است.

ارسال نظرات