عباسی با بیان اینکه شاخص امروز جهان با ساختار پلیسی آمیخته شده، گفت: بی‌توجهی به اخلاق و هنر، اصلاح جامعه توسط سیستم انتظامی و قضایی را ناممکن می‌کند.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۸۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ رئیس اندیشکده یقین گفت: سقوط اخلاقی در جامعه نتیجه وارونگی نقش‌ها و جابجایی معروف و منکر است.

 حسن عباسی در همایش «سیاست، فرهنگ، اقتصاد و سقوط اخلاق» که عصر امروز یکشنبه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سقوط اخلاقی در جامعه نتیجه جا به جایی معروف و منکر است و متاسفانه تعریف درستی برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما ارائه نشده است.

عباسی تغییر جایگاه حق و باطل در جوامع را سبب بروز فاجعه دانست و گفت: در جامعه ما مسئله امر به معروف محدود به مسائل معمولی حجاب جوانان شده اما با تغییر جایگاه حق و باطل دیگر به راحتی نمی‌توان این دو امر مهم را در جامعه نهادینه کرد.

 وی به نامه اخیر هیئت وزرا خطاب به رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: طی مدت زمان دو سال ۱۸۰ هزار میلیارد تومان معادل ۶۰ برابر اختلاس ۳ هزار میلیاردی، از ثروت مردم در بورس بر باد رفت و ارزش بازار بر اساس شاخص قیمت ۴۲ درصد کاهش یافت و اهمیت این مسئله در حالیست که ربا حرام جلوه داده نشده و جنبه قمار بورس هم دیده نشود.

رئیس اندیشکده یقین به وقایع اخیر ۱۶ آذر ماه امسال گریزی زد و گفت: متاسفانه اخباری حاکی از یک سقوط اخلاقی به گوش رسید که درد دل مشترک با جوانان است و لذا باید بازنگری اساسی در ساز و کارها به وجود آید.

وی در ادامه نسبت به سقوط اخلاقی در جامعه هشدار داد و گفت: به تازگی در جامعه شاهد سقوط اخلاقی هستیم و در صورت ادامه این روند در بخش‌های مختلف در آینده با جامعه‌ای خشن مواجه می‌شویم.

عباسی با بیان اینکه شاخص امروز جهان با ساختار پلیسی آمیخته شده، گفت: بی‌توجهی به اخلاق و هنر، اصلاح جامعه توسط سیستم انتظامی و قضایی را ناممکن می‌کند.

رئیس اندیشکده یقین انحطاط اخلاقی در کشور را  نتیجه  تبلیغات سوء دانست که بازخوردها آن تبدیل می شور به اختلاس‌های کلان، بی‌اخلاقی در پزشکی، دفن سیب زمینی و مواد غذایی با وجود هزاران نیازمند با دلایل مختلف و...

 وی افزود: سقوط اخلاقی نتیجه وارونگی نقش‌ها در جامعه است.

عباسی طلب دستمزد و پاداش به جهت انجام هر عملی را یکی از نشانه‌های سقوط اخلاق در جوامع و شاخصه جامعه بورژوایی نام برد و گفت: نمونه این ضعف را در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نظاره‌گر بودیم.

وی تبیین حق به معروف و باطل به منکر را امری ضروری دانست و بیان کرد: اگر این مهم صورت نگیرد مشکلات زیادی پیشروی جامعه خواهد بود اما تحول اساسی باید از دوران تحصیل و در قشر دانشگاهی آغاز شود در غیر این صورت ضریب مصیبت و انحطاط اخلاقی در جامعه بالا می‌رود و مهار آن ممکن نیست.

عباسی تبلیغات گسترده  کانال‌های غربی را سبب شیوع انحطاط در رفتار جوانان عنوان و بیان کرد:  برخی روانشناسان به ترویج  ابتذال اخلاقی در جامعه دامن زده و به نام علم سقوط اخلاق در جامعه را رقم می‌زنند که باید مانع این امور شد.
ارسال نظرات