پیشنهاد تغییر کاربری باغ کتاب روی میز شهردار تهران

در حالی که این روزها اهل فرهنگ چشم انتظار افتتاح باغ کتاب هستند‌، برخی خبرها از ارائه پیشنهادی مبنی بر تغییر کاربری این پروژه فرهنگی به شهردار تهران حکایت دارند.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۷۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  باغ کتاب تهران یکی از پروژه‌های فرهنگی شهرداری است که در چند سال گذشته با وجود روند رو به اتمام آن هیچگاه خبری از افتتاح رسمی و اقدامات پایانی برای کاربردی شدن این محیط نبوده است. با این وجود این روزها برخی شنیده‌ها از تصمیم شهرداری برای تغییر کاربری باغ کتاب حکایت دارند.

علی‌اکبر اشعری مدیر اجرایی پروژه باغ کتاب تهران ضمن تأیید مطرح شدن این موضوع آن را در حد یک ایده پیشنهادی عنوان کرده و می‌افزاید:‌ بنده نیز این ایده را شنیده‌ام‌، اما طبیعتاً در این طور موارد ایده‌هایی که طرح می‌شود‌، باید از سوی مسئولان شهرداری تهران و شخص شهردار پذیرفته شود.

وی ادامه داد:‌ تا جایی که بنده اطلاع دارم‌، شهردار تهران هنوز این ایده را نپذیرفته‌اند‌، هم‌چنین با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده برای باغ کتاب از طراحی فضا گرفته تا نحوه ساخت و ساز‌، دکور‌، مبلمان و... بعیده به نظر می‌رسد که طرح تغییر کاربری اجرایی شود.

اشعری با اشاره به لزوم وجود فضاهایی مانند باغ کتاب گفت:‌ رهبر انقلاب نیز در سال 72 بر لزوم ایجاد مکانی که مردم در طول سال بتوانند نیازهای فرهنگی خود را پاسخ دهند‌، تأکید داشتند‌، از همین رو ضروری است که اینگونه فضاها رو به افزایش باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که چند سالی است اهل فرهنگ منتظر افتتاح باغ کتاب هستند،‌ اما با وجود تقاضای مکرر شخص شما از شهردار چرا هنوز خبری از افتتاح این پروژه فرهنگی نیست؟ گفت:‌ مشکل نقدینگی امروز گریبانگیر همه بخش‌های جامعه است‌، طبعاً‌ شهرداری نیز با مشکلات خاص خود روبرو است،‌ البته باید توجه داشت که قبل از هر چیز باید مدیران باغ کتاب انتخاب شده و بخشی از امرو مربوط به افتتاح را پیش ببرند،‌ هم‌چنین همزمان با بحث آموزش کارکنان جذب نیرو، تهیه نرم‌افزارهای لازم و ... نیز دنبال شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار