خبرهای داغ:
خطیب جمعه استان قزوین گفت: سازه اصلی دین ما ولایت‌فقیه است و درنظامی که ولایت از آن حذف شود مانندساختمانی است که ستون و سازه آن حذف شده.
کد خبر: ۸۶۰۶۲۳۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان این‌که دین هم دارای نقشه و مهندسی است، اظهار کرد: باید دورنمای نظام مهندسی با نظام مهندسی دین سنجیده شود و چهره‌های بزرگ دینی و ملی مانند سیدجمال الدین اسدآبادی، دین را بر اساس نقشه و نظام مهندسی دیده‌اند.

وی تصریح کرد: دلیل موفقیت امام خمینی (ره) و درخشش ایشان به این خاطر بود که بر اساس نقشه دینی ورود پیدا کردند و نشان دادند که سازه اصلی دین ما ولایت‌فقیه است و در نظامی که ولایت از آن حذف شود مانند ساختمانی است که ارکان ستون و سازه آن حذف شده است.

 امام‌جمعه قزوین ادامه داد: حضور پرشور مردم در اربعین امسال به دلیل آن بود که امام خمینی (ره) به دین نگاه مهندسی داشت و این‌ها آثار اقدامات ایشان است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن کریم و تمام سوره‌های آن دارای نقشه و تشکیلات است و از مقدمه، توضیحات و مؤخره‌ای مهندسی شده تشکیل شده است.

 وی به بخش‌هایی از دعای کمیل اشاره و افزود: استحکام و زیبایی دو نکته مهم انسانی است که در دعای کمیل به آن اشاره شده و به شدت در حوزه کاری شما کاربرد دارد.

آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که در دعای کمیل آمده خداوندا در مسیر خدمت جوارح (ساختار فیزیکی) مرا قوت ببخش، گفت: یک انسان باید به لحاظ جسمی قوی، از نظر درونی ارزشمند و زیبا و اراده ایمانی قوی داشته باشد.

 امام‌جمعه قزوین وجود دو عنصر زیبایی و استحکام را لازمه احداث بنا و ساختمان دانست و اظهار کرد: برخی ساختمان‌ها و بناها با وجود استحکام فاقد زیبایی هستند و ضروری است زیبایی هم در کنار استحکام مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که ساختمان‌های امروز با استحکامات احداث می‌شوند و تا مدت‌ها ماندگار هستند و مردم باید سالیان سال از آن استفاده کنند، جا دارد با دقت و حساسیت بیشتری احداث شوند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اقدامات مهندسان ساختمان در این عرصه را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: در کل احساس می‌شود با تلاش‌های انجام شده، حوزه ساختمان سروسامان بیشتری پیدا کرده و تخلفاتی کمتری را در این حوزه شاهد هستیم.

 صنعت ساختمان دومین رکن اقتصادی کشور محسوب می‌شود

 در ابتدای این دیدار مهندس فرج زاده‌ها، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، اظهار کرد: صنعت ساختمان در کشور بعد از صنعت نفت، دومین رکن اقتصادی کشور محسوب می‌شود و بعد از صنعت نفت بیشترین سرمایه و ثروت متوجه صنعت ساختمان است.

 وی گفت: در سال 92 بیش از دو میلیون و 200 هزار متر مربع در حوزه قانون نظام مهندسی یعنی در بخش خصوصی در استان قزوین ساخت و ساز صورت گرفته است و این میزان در سال 93 با توجه به رکود به وجود آمده به یک میلیون و 600 هزار متر مربع کاهش پیدا کرد.

    1003/پ30/ب     
ارسال نظرات
پر بیننده ها