عضو انجمن علمی انقلاب اسلامی:

اعتقاد به مبانی رهنمود های رهبر معظم تداوم بخش انقلاب است

کاندیداها برای تداوم انقلاب در هر لحظه باید مبانی انقلاب را مرور کنند که این مبانی شامل وصیت‌نامه امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و آن همان اصول انقلاب است.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۹۳
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هادی ابراهیمی با اشاره به جایگاه ولایت مطلقه فقیه در نظام جمهوری اسلامی و انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: همان ولایتی که رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) برای تشکیل حکومت، اجرا و تصدی امور دارا بودند، ولایت فقیه نیز از همان اختیارات برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه این توهم که اختیارات حکومتی رسول اکرم (ص) بیشتر از حضرت علی (ع) بود و یا اختیارات حکومتی حضرت علی (ع) بیشتر از ولایت فقیه بوده، باطل و غلط است، افزود: بنابراین هر چه برای پیامبر (ص) و ائمه (ع) از جهت ولایت و رهبری‌ آنها وجود داشته، عین همان امور برای ولایت فقیه زمان ما یعنی مقام معظم رهبری نیز ثابت است.
 
عضو انجمن علمی انقلاب اسلامی بیان کرد: مطلقه بودن ولایت فقیه در مقام بیان گستره فعالیت و وظایف ولی فقیه است و باید گفت که ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله (ص) است.
 
معاون سابق سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران با عنوان اینکه برخی از روشنفکرها و روحانی‌نماها متعقد به ولایت مقیده فقیهی هستند، که بر پایه آن اختیارات ولی فقیه را محدود و منحصر به مواردی مانند قضاوت، فتوا، سرپرستی امور حسبیه می‌دانند، خاطرنشان کرد: در مقابل این نظریه ولایت مطلقه فقیه قرار دارد، که بر اساس آن همانند پیامبر (ص) و امامان معصوم این اختیارات، عام و مطلق  است و در قانون اساسی ما در اصول پنجم، پنجاه و هفتم، یکصد و هفتم و یکصد و دهم، دلالت بر ولایت مطلقه فقیه است.
 
این استاد دانشگاه اضافه کرد: عده‌ای به‌دنبال آن هستند تا جایگاه و شأنیت مجلس خبرگان رهبری را تنزل دهند که در آینده‌ای نزدیک و در مجالی دیگر با استدلالات لازم و منطقی در زمینه جایگاه ولایت مطلقه فقیه و نقش آن مواردی را عنوان می‌کنم.
 
این پژوهشگر سیاسی همچنین درباره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: این انتخابات رکن رکین کشور ما است، موضع‌گیری‌ها و جهت‌گیری‌های کاندیداهای محترم باید در راستای تداوم راه انقلاب، امام و مقام معظم رهبری باشد.
 
ابراهیمی با بیان اینکه مجلس آینده باید منادی شعارهای اصولی انقلاب باشد، تصریح کرد: کاندیداها برای تداوم انقلاب در هر لحظه باید مبانی انقلاب را مرور کنند که این مبانی شامل وصیت‌نامه امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و آن همان اصول انقلاب است.

 
وی ادامه داد: عده‌ای با شعارهای پرطمطراق با نگاه تردید به این مبانی اصولی نگاه می‌کنند، در حالی که مواضع امام، انقلاب و رهبری معظم، باید به‌طور شفاف و واضح از طرف کاندیداها مطرح شود و این همان صراط مستقیم انقلاب اسلامی است.
 
عضو انجمن علمی انقلاب اسلامی یادآور شد: مواضع مقام معظم رهبری علیه جریان نفوذ، آمریکا و لیبرال‌دموکراسی غرب، کاملاً مشخص است، آنهایی که این مواضع را دیدند، تحت هیچ شرایطی تسلیم نمی‌شوند.
 
معاون سابق سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران تأکید کرد: بعضی از کاندیداها برای خوشایند زید و عمرو، این مواضع انقلابی را پنهان می‌کنند، آن را پوشیده نگه می‌دارند و یا آن را کم‌رنگ می‌کنند.
 
این استاد دانشگاه متذکر شد: کاندیداها باید در دقت در حرکت، گفتار و نطق خود به این مسئله توجه کنند که به دودستگی، اختلافات و تشویش اذهان عمومی دامن نزنند و انتخابات آینده را سرچشمه و مظهر وفاق ملی و آرامش و اعتماد عمومی بدانند.
 
این پژوهشگر سیاسی خاطرنشان کرد: هر گفتار و حرکتی که به فرسایشی کردن انتخابات و برافروختن چالش‌های جناحی و سیاسی بیانجامد، همبستگی ملی را سست می‌کند.
 
ابراهیمی اظهار کرد: انتخابات آینده را باید تبدیل به محل گفت‌وگو و اظهار نظر کرد، کاندیداها باید روحیه تحول حرف مخالف را در خود بالا ببرند.
 
وی افزود: رعایت تقوا، اخلاق و ادب اسلامی در گفت‌وگوها و مباحثات مدنظر باشد و از متهم کردن یکدیگر پرهیز کنند.
 
معاون سابق سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران بیان کرد: پیش‌بینی‌هایی که بابت تنوع سلایق و تعدد حضور نامزدها در صحنه انتخابات در نقاط مختلف استان مازندران داشته، کاملاً درست بوده و صف‌آرایی‌های انتخاباتی این مقطع، در گرایش‌های سیاسی خلاصه نمی‌شود، بلکه وجاهت و شأنیت کاندیداها و برنامه‌های آنها بیشتر مدنظر است.
 
عضو انجمن علمی انقلاب اسلامی در پایان جنجال‌های دبستانی و دلال‌مآبانه را زشت و دون شأن کاندیداهای مجلس خواند و گفت: مجادلات باید علمی و تخصصی مطرح شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها