نمونه‌ای از طرح‌های اجرای اقتصاد مقاومتی؛
کارآفرین بسیجی ابرکوهی موفق در پرورش ماكيان در استان يزد و صاحب اولين و تنها واحد مجوز دار پرورش قرقاول ايران است.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۶۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، مهدی اکرمی، جوان کارآفرین موفق در پرورش ماكيان در استان يزد و صاحب اولين و تنها واحد مجوز دار قرقاول ايران است.
ميزان ظرفيت تولیدی واحد راه‌اندازی شده توسط این کارآفرین 10 هزار قطعه بلدرچين تخم گذار و 572 قطعه قرقاول مولد بعلاوه 22000 قرقاول گوشتي در سال مي‌باشد که علاوه بر تامین بخشی از مصرف داخل به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.
این واحد کوچک با فرآوری تمامی محصولات تولیدی خود زمینه ایجاد اشتغال 5 نفر به صورت مستقيم و چندين نفر به صورت غير مستقيم را فراهم کرده است.
میزان سرمایه لازم براي اشتغال 2 يا 3 نفر در این شغل حدوداً 50 ميليون تومان است و چنان چه کارها اصولي و برنامه ريزي شده انجام گیرد؛ ماهیانه درآمدی بالغ بر 2 ميليون تومان برای هر کدام بدست خواهد آمد.

اکرمی تحصیلات خود را در رشته طیور تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و از سال 86 در شهرستان ابرکوه فعالیت خود را در مقیاس کوچکی آغاز و با تلاش‌های بی وقفه و همت خود در سال 92 با گسترش فعالیت خود علاوه بر قرقاول، به تولید و پرورش بلدرچین نیز پرداخته است.
بسیج سازندگی ضمن برگزاری كلاس هاي فني و حرفه اي پروش طیور، این واحد را با ارائه تسهیلاتی 15 میلیون تومانی و کمک‌های متفاوت دیگر یاری کرده است.
با توجه به این كه هزينه كشتار بالا بوده و علاوه بر آن امكان برند سازي براي این واحد وجود ندارد؛ عدم واگذاري مجوز كشتار و بسته بندي مهمترین مشکل این واحد کوچک است.
این کار آفرین ضمن بیان رضایت خود از این شغل، درآمد آن را در سطح اصولی و حرفه‌ای، بالاتر از حرفه‌های دیگری چون دامداری و گاوداری دانست.

ارسال نظرات