نقش پررنگ بسیج در تربيت ورزشكاران قهرمان

فعالیت های بسیج در زمینه ورزش در سال های اخیر باعث شده تا قهرمانان بسیجی زیادی در رقابت های جهانی و آسیایی برای کشورمان افتخارآفرین شوند.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۴۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،بسيج، علاوه بر حضوري پررنگ در كارهاي زيرساختي‌ ورزش، در عرصه‌هاي ديگر اين حوزه نيز نقشي پررنگ دارد كه از جمله‌ آن مي‌توان به حضور ورزشكاران در تيم‌هاي مقاومت يا حضور آنها به عنوان بسيجيان فعال اشاره كرد. برخي از ورزشكاران و ستاره‌هاي نامي عرصه ورزش علاوه بر حضوري پررنگ در بسيج، در باشگاه مقاومت بسيج نيز به فعاليت‌هاي ورزشي مشغول هستند و در تيم‌هاي مختلف اين باشگاه فعاليت مي‌كنند. 


امير مهدي‌زاده
امير مهدي‌زاده كاراته را زير نظر غلامرضا دباغيان سرمربي فعلي تيم ملي آموخت. اين ورزشكار قمي در تيم ملي ايران به افتخارات زيادي دست پيدا كرده كه از جمله مهم‌ترين عناوين آن مي‌توان به كسب مدال طلاي جهان در مسابقات ۲۰۱۲ پاريس و برنز جهان در مسابقات ۲۰۱۴ مونيخ، طلاي بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۴ اينچئون، برنز قهرماني آسيا در سال ۲۰۱۳ و طلاي آسيا در سال ۲۰۱۵ و دو طلا و يك نقره رقابت‌هاي كاراته وان اشاره كرد. مهدي‌زاده ورزشكاري بسيجي است كه به تازگي به عضويت افتخاري جمعيت هلال‌احمر قم و در بخش جوانان نيز درآمده است. مهدي‌زاده به دليل ارادت زيادي كه به حضرت معصومه (س) دارد، مدال‌هايش را تقديم بارگاه ايشان در قم كرده است. مهدی‌زاده سال 86 به عضویت سازمان بسیج تهران درآمد و از سال 86 تا 91 عضو باشگاه مقاومت بود که در این دوره موفق به کسب چهارمین طلای تاریخ کاراته در رقابت‌های جهانی شد.

فرهاد قائمي
فرهاد قائمي، دريافت‌كننده قدرتي تيم ملي واليبال ايران، ‌يكي از بسيجي‌هاي فعال گنبد كاووس است. او كه فعاليت‌هاي اجتماعي خود را از پايگاه بسيج محل سكونتش شروع كرد، در ادامه به ورزش واليبال پرداخت. اين واليباليست بسيجي عنوان‌هايي چون قهرماني نوجوانان جهان، قهرماني نوجوانان آسيا، قهرماني جوانان آسيا و بهترين اسپكر در مسابقات جوانان جهان را دركارنامه ورزشي خود دارد اكنون يكي از ستاره‌هاي تيم ملي واليبال است كه در ليگ جهاني نيز خوش درخشيد. 

مريم هاشمي
مريم هاشمي، ‌بانوي طلايي ووشو ايران كه در طول چند سال اخير توانسته خود را به عنوان يكي از ورزشكاران قدر و صاحبنام اين رشته معرفي كند، بسيجي فعال و پاسداري است كه در دو جبهه براي كشور مبارزه مي‌كند. يكي در ميادين ورزشي و ديگري در پايگاه بسيج رسول اكرم (س) كرمانشاه. هاشمي، ووشوكاري است كه تاكنون سه مدال طلاي خود را به رهبري تقديم كرده است. هاشمي در حوزه تربيت بدني بانوان بسيج نيز فعاليت چشمگيري دارد. هاشمی پس از قهرمانی در ووشوی قهرمانی جهان مدال طلای این مسابقات را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد و با این کار نشان داد که جوانان ورزشکار کشورمان همواره دلبسته انقلاب و رهبر کشورشان هستند.

بشير باباجان‌زاده
بشير باباجان زاده كه از سال 87 به عضويت بسيج فعال بابل در آمد، ‌تاكنون به دو عنوان نايب قهرماني مسابقات ارتش‌هاي جهان در سال 87 و كسب عنوان سومي مسابقات المپيك نظاميان سال 94 دست يافته است. اين كشتي‌گير سنگين وزن فرنگي همچنين برنز مسابقات جهاني 2011 استانبول كه به كسب سهميه المپيك لندن انجاميد و برنز المپيك پكن را نيز در كارنامه ورزشي خود دارد.

نجمه خدمتي
نجمه خدمتي را مي‌توان نخبه تيراندازي ايران خواند. 13 ساله بود كه زير نظر مادرش در بيرجند تیرانداز شد و نامش بر سر زبان‌ها افتاد و به تيم ملي دعوت شد. او ركورددار سرعتي كشور در تيراندازي است، به نحوي كه 40 تير را در 11 دقيقه مي‌زند. خدمتي كه كم مدال‌هاي رنگارنگ در رده نوجوانان و جوانان كشور ندارد، از سال 91 به عنوان عضوي از باشگاه مقاومت در ليگ تيراندازي شركت كرد و در سال اول و دوم عنوان نخست را به خود اختصاص داد و امسال نيز در پي كسب سومين عنوان خود در اين راستاست. عضو داوطلب سازمان جوانان هلال‌احمر همچنين در بيست‌و‌هشتمين دوره مسابقات يونيورسياد جهاني در كره جنوبي موفق به كسب پنج مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز در بخش‌هاي انفرادي و تيمي در ماده‌هاي تفنگ 10 متر، 3 وضعيت و 50 متر بانوان شده است. كسب كننده سهميه المپيك ريودوژانيروي برزيل در رشته تيراندازي با گرفتن طلاي تيراندازي تپانچه بادي 10متر، نخستين ورزشكار ايراني بود كه در هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۴ اينچئون كره‌جنوبي نخستين طلاي ايران را به ارمغان آورد و در ادامه نيز به نقره تيمي دست يافت. 
ارسال نظرات