خبرهای داغ:
سردار خرّم در همایش «نهضت ما زنده ایم»؛

زنان ایرانی افتخارآفرین و زبانزد خاص و عام هستند

فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی گفت: متأسفانه در جوامع غربی ارزشها در خانواده ها محو شده اند و ما نباید بگذاریم کانون گرم خانواده هایمان با تعریف مذموم شده غربی مورد تعارض قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۳۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار عابدین خرّم در همایش بزرگ نهضت «من زنده ام» که در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، با تسلیت ایام رحلت جانگداز پیامبر عظیم الشأن اسلام و امام رضا(ع) مطالعه کتاب من زنده ام را از حاضرین در جلسه بعنوان اولین درخواست خود مطرح کرد.

وی افزود: افراد بسیاری هستند که برای معرفی خودشان کتاب و رمان می نویسند و از چیزهای تصنعی و ساخته پرداخته ذهن دیگران استفاده می کنند اما در کشور ما انقلابی می شود که در آن دشمنان جنگی تحمیل می کنند و در این جنگ ما شاهد حماسه هایی می شویم که نمونه آن موضوع اسارت معصومه آباد و کتاب من زنده ام است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار کرد: نزدیک به دوسال بود که معصومه آباد اسیر بود و کسی از وی اطلاعی نداشت و به هنگام مراجعه صلیب سرخ که به آنها اجازه می دهند به خانواده هایشان فقط در دو کلمه نامه بنویسند معصومه آباد مجبور می شود برای خانواده اش روی کاغذ بنویسد، من زنده ام.

وی با اشاره به رنجهایی که بر حضرت زینب کبری(س) وارد آمد، گفت: حضرت زینب(س) نیز در مقابل همه که به او می گفتند دیدی خدا چگونه فرزندان، برادر و خانواده ات را رنج داد، گفت چیزی ندیدیم جز زیبایی.

سردار خرم معصومه آباد را تربیت یافته مکتب زینب کبری (س) عنوان کرد و افزود: بعد از 1400 سال، این زن در زندان بعثی های کافر جمله من زنده ام را ترجمه کرد و به دلیل اینکه واقعیتی به حقیقت پیوسته بود پیام بزرگ و ارزشمند خود را به همه مخاطبین بیان کرد.

وی کتاب من زنده ام را واقعیت و حقیقت زندگی یک زن اسیر عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در تفویض این کتاب به این کتاب افتخار کردند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تصریح کرد: روانشناسان معتقدند افراد با سه حیطه در زندگی مواجهند حیطه اول حیطه دانشی انسان، درس و علایقی است که او را رشد می دهند حیطه دوم حیطه روحی روانی وعاطفی است که انسان به وسیله آن به همه همنوعان خود عشق می ورزد و حیطه سوم حیطه جسم و جان انسان است که اگر متواضع رشد یابد باعث می شود تا فرد مفیدی برای جامعه رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما در طول هشت سال دفاع مقدس تمام این حیطه ها را به عینه لمس کردیم، گفت: زنانی که فرزندان خود را عازم جبهه ها می کردند اگر لازم بود خودشان نیز بعنوان امدادگر و پشتیبانی از رزمندگان حتی با سلاح عازم جبهه ها می شدند.

سردار خرم به ارزش آفرینی معصومه آباد و اسارت وی در سنین نوجوانی اشاره کرد و افزود: وی زنی بود که در چنگال دشمن بعثی، پیام صلابت، ایستادگی، عظمت وعشق وعلاقه و آرمان کشورش را نمایان کرد که با خواندن آثارش دوستان به وی تحسین کردند و دشمن را با مقاومت خود ذلیل کرد.

وی تصریح کرد: امروز هم در این عرصه ها زنانی هستند که با علم ، دانش و احساس انقلابی و آمادگی جسم و جان خود در کشورهای دیگر در میادین ورزشی و عرصه های علمی ، دفاعی و سیاسی افتخار آفرینی و پیام رسانی می کنند که اگر بعضیها حجاب را محدودیت می دانند ما با این محدودیت افتخارآفرینی می کنیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه ما عقیبه بسیار ارزشمند علمی، انسانی و اسلامی داریم، گفت: دیگر کشورها از این عقبه برخوردار نیستند زنان افتخار آفرینی که در دین ما اسوه و الگو برای همنوعانشان شدند امروز هم موجب افتخار و زبانزد خاص و عام هستند و مانند زنان کشورهای غربی کالا نشدند و دستفروش نبودند.

وی به عشق و علاقه روحی روانی و استعداد دینی زنان ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: زنان در کنار تمام فعالیتها خانواده هایی تشکیل دادند که از درون این خانواده ها جوانان برومندی تقدیم جامعه کردند.

سردار خرم با بیان اینکه امروزه بزرگترین خطر برای جوامع غربی متلاشی شدن خانواده هاست، افزود: ارزشها در خانواده ها محو شده اند و ما نباید بگذاریم کانون گرم خانواده هایمان با تعریف مذموم شده غربی مورد تعارض قرار بگیرند متأسفانه در جامعه آمریکا و اروپا غریب 60 درصد فرزندان پدر و مادر خودشان را نمی شناسند.

وی در پایان به عاطفه و عشق و علاقه کانونهای گرم خانواده های ایرانی اشاره کرد و گفت: این جوشش و علاقه باید در خانواده ها تربیت شود و این مسئولیت بر عهده مادر خانواده بعنوان محور خانواده است.

ارسال نظرات