مراسم عزاداری ایام رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)، در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه خوی و به همت روابط عمومی و تبلیغات برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۲۳
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در این مراسم، داشتن بصیرت و درک درست از ولایت را مهمترین عاملی دانست که می توان سبک و زندگی اسلامی را در زندگی خویش پیاده ساخت.

حجت الاسلام محمد رستمی داشتن یقین در زندگی رانیز از جمله مواردی عنوان کرد که به درد انسان می خورد چه در این صورت انسان با پیروی از فرمایش های پیامبر(ص) و ائمه اطهار سر منزل مقصود را بهترانتخاب میکند.

وی با بيان بخشي از مفاهيم زيارتنامه آن حضرت يادآور شد: پيامبر خدا(ص) براي نجات بشر زحمت هاي بي شمار كشيدند و در اين راه صبرو استقامت ورزيدند.

حجت الاسلام رستمی گفت: امت مسلمان وظيفه دارد با ابراز حزن خود در ايام وفات آن حضرت محبت خود را علني كند و قدردان رسول خدا (ص) باشند.

وی در ادامه با اشاره به مظلومیت امام حسن(ع) خاطر نشان کرد: بدون شک مظلومیت غریبانه حسن بن علی(ع) ریشه ظلم را از بین برد چرا که ایشان دنبال فضل ودانش، سخاوت و دستگیری از فقیران ومستمندان بود و ایناز درسهایی بود که به مردم عملا نشان می داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی، با اشاره به زندگی حضرت امام حسن علیه السلام ادامه داد: پسندیده ترین کارها در پیشگاه خداوند، زهد، عبادت و اخلاق است که ما بایدبه آن روکنیم و نیز در برابر مصیبتها ومشکلات همچون امامان بزرگواربردبار وشکیبا باشیم و همه چیز را درخدا ببینیم و بر غیر او تکیه نکنیم .

مداحی، ذکر روضه و مصیبت و سینه زنی در ماتم رحلت جانگدازپیامبر خاتم و شهادت امام حسن مجتبی و ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا علیهم السلام از دیگر برنامه های این مراسم بود .

ارسال نظرات