کرسی آزاد اندیشی دانشجویان بسیجی بوکانی با موضوع استکبار ستیزی به همت بسیج دانشجویی سپاه بوکان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۶۱۱۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در این مراسم که با حضور دانشجویان دانشگاه پیام نور همراه بود جلال حمزه زاده از اساتید دانشگاههای بوکان، بهبیانات رهبر معظم انقلاب بعد از توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای گذشته‌ی خود بعد از توافق، نشان‌دهنده‌ی این است که ایشان بر روی چند موضوع تمرکز ویژه‌ای داشته‌اند: نخست مسئله‌ی انذار از ایجاد دودستگی توسط غرب در جامعه و دوم انذار نسبت به تلاش غرب به رهبری آمریکا برای نفوذ به فضای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور.

وی تصریح کرد:هدف اصلی دشمن از نفوذ در کشور مهمی مثل ایران، اثرگذاری بر تصمیمات و موضع‌گیری‌های مسئولین، نخبگان و رسانه‌ها و از طریق آنها اثرگذاری بر شعارها و آرمان‌های مردم است تا شاید راه تسلط دوباره بر ایران برایش فراهم شود.

استاد دانشگاه دانشگاههای بوکان ادامه داد :رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تبیین دو استراتژی دشمن در قالب اختلاف افکنی و نفوذ در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) و در دیدار رئیس جمهور و اعضاى هیئت دولت‌ برای چندمین بار بر ضرورت درک دشمنی پایان ناپذیر صهیونیستها و آمریکایی‌ها و ضرورت هوشیاری در مقابل نفوذ پیچیده و تدریجی دشمن تاکید فرمودند.

جلال حمزه زاده یاد آور شد: تاریخ دویست ساله کشور ما، آیینه بسیار روشنی است که می توان در آن دشمنی قدرت‌های جهانی و نفوذ آنها در ارکان کشور را به خوبی مشاهده کرد که اگر این تاریخ مورد مطالعه قرار گیرد شیوه‌های نفوذ، راه‌های نفوذ، عوامل نفوذ، ابزارهای نفوذ، روزنه‌های نفوذ و نتایج و تبعات نفوذ شناخته می‌شود و از تکرار حوادث تلخ و ناگوار گذشته پیشگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت:روحیه جهادی واستکبارستیزی که امام راحل در تدوین شجره طیبه بسیج به یادگار نهاده باعث شده در تمام عرصه هایی که ضرورت ایجاب کرده بسیج و بسیجیان نقش ایفا کنند.

استاد حمزه زاده ابراز داشت: امروز رویکرد مهمی که بسیج پیش رو گرفته است در حوزه فرهنگ و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است و در این راه مسئولیت سنگینی برای مبارزه با استکباردر ابعاد مختلف بر دوش دارد .

ارسال نظرات