فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم خاطر نشان کرد: شاید نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی مقدمه تلنگری باشد برای ورود به نظم نوین جهان،نظمی که پایه ی آن بر مبنای معنویات،عقلانیت و عدالت باشد.
کد خبر: ۸۶۰۶۰۸۴
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، فرمانده ناحیه مقاومت خاتم در مورد دو نامه رهبری به جوانان اروپایی اظهار داشت: هشتم آذرماه در حالیکه دو ماه از انتشار نخستین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی می گذشت دومین نامه ایشان به جوانان غربی منتشر شد. نامه ای که مثل نامه قبل درصدد دعوت جوانان غربی به فکر کردن پیرامون حقایق و ساختن آینده ای روشن است.

سرگرد حسین آزادی نژاد گفت: با توجه به دقت و نگاه به سیره انبیا الهی که نشان می دهد «دعوت» یکی از مهمترین شیوه ها در تبیلغ حق و حقیقت می باشد. یکی از اصول مهم در دعوت، تاکید و پافشاری بر نقطه مشترک و به تفسیر قرآن بر طبق آیه 64 ال عمران که خداوند می فرماید: «قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ تَعالَوْا إِلى‏ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَيْنَنا وَ بَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللَّهَ وَ لا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً وَ لا يَتَّخِذَ بَعْضُنا بَعْضاً أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ»(64)؛ بگو اى اهل كتاب بياييد به سوى سخنى كه ميان ما و شما يكسان است، كه جز خداوند يگانه را نپرستيم و چيزى را همتاى او قرار ندهيم، و بعضى از ما، بعض ديگر را غير از خداى يگانه به خدايى نپذيرد. هر گاه سرباز زنند، بگوييد گواه باشيد كه ما مسلمانيم.

وی افزود: بنا براین اقدام رهبر معظم انقلاب در مخاطب قرار دادن جوانان غربی، دعوتی است که تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است.

سرگرد آزادی نژاد گفت: در حقیقت رهبر انقلاب با رویکرد تاکید بر نقاط مشترک و با استفاده از دو ابزار اخلاق و حقیقت جویی اقدام به نگارش این دو نامه کرده اند. موضوعاتی که اتفاقا گمشده های جهان سیاست و دیپلماسی امروزی است واین اقدام در ظاهر خارج از عرف دنیای سیاست و چیپلماسی کنونی است.

وی افزود: به همین علت می توان چنین اقدامی را فراتر از دیپلماسی عمومی ارزیابی نمود چرا که اساسا دعوت به فطرت و حقیقت، فراتر از دیپلماسی و جهان سیاست است.

فرمانده ناحیه مقاومت خاتم خاطر نشان کرد: شاید نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی مقدمه تلنگری باشد برای ورود به نظم نوین جهان،نظمی که پایه ی آن بر مبنای معنویات،عقلانیت و عدالت باشد.

وی افزود: اتحاد جماهیر شوروی که فرو پاشیده شد همه نگاه ها به سمت جهان اسلام دوخته شد «ساموئل هانتینگتون» استراتژیت آمریکایی در ابتدای دهه نود میلادی سخن از برخورد تمدن ها گفت و اینکه در میان تمدن های موجود این تمدن اسلامی است که استعداد و توانایی رو در رویی با تمدن غرب را دارد و بنابراین می بایست هر طور شده آن را مهار کرد. بنابراین استکبار جهانی بخصوص آمریکا سیاست اسلام هراسی را همچنان به شگرد های مختلف ادامه داده است.

سرگرد آزادی نژاد درباره راه برون رفت از دور باطل اسلام هراسی اظهارداشت: از دید رهبر انقلاب نخستین مرحله در ایجاد امنیت و آرامش،اصلاح اندیشه خشونت زا است .واقعیت این است که اگر ذهنیت های آلوده به تزویر تغییر کند تروریسم در خدمت منافع غرب قرار نگیرد و به خوب و بد تقسیم نشود، وجه اخلاقی و انسانی سیاست مورد توجه قرار گیرد و شبیه سازی و همانند سازی فرهنگی متوقف و بر فرهنگ های بومی جوامع اکید شود گام اول برای ایجاد امنیت و از بین بردن فضای هراس برداشته خواهد شد.

وی افزود: رهبر انقلاب اشتباه بزرگ در مبارزه با تروریسم را واکنش های عجولانه ای می دانند که اتفاقا سبب افزایش گسست های موجود می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت خاتم خاطر نشان کرد: از دید ایشان هر حرکت هیجانی و شتاب زده فاصله ای عمیق و کدورت ها را وسعت خواهد داد و تدابیر سطحی و و اکنشی مخصوصا اگر وجاهت قانونی بیاید قطب بندی های موجود را افزایش داده و راه را برای بروز بحران های بیشتر می گشاید.

سرگرد حسین آزادی نژاد گفت: این قطب بندی ها می تواند هم در سطح جامعه داخلی کشورها بخصوص کشورهای غربی و هم در سطح جهانی میان تمدن اسلامی و غربی افزایش پیدا کند و در نهایت چاره کار برای برون رفت از وضع موجود اصلاح سیاست های غربی در قبال چگونگی مواجهه با مشکلات و معضلات جهان است.

ارسال نظرات