نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: بلندپروازی‌های اردوغان درتشکیل امپراطوری عثمانی و ساقط کردن هواپیمای روس و تجاوز به کشور عراق، فلج شدن اقتصاد ترکیه را در پی دارد.
کد خبر: ۸۶۰۶۰۷۷
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر استان همدان اظهار داشت: اردوغان با هوس تشکیل امپراطوری عثمانی هواپیمای روس را ساقط و به کشور عراق تجاوز کرد که این وقایع فلج شدن اقتصاد ترکیه را در پی دارد.

وی افزود: اردوغان بلندپروزاری کرده و به همسایه خود تجاوز کرده تا شاید امپراطوری عثمانی را زنده کند، این نمونه جهل است و اگر تعقل داشته و به عواقب کار خود بیاندیشد، بسیاری از مسائل رخ نمی‌داد؛ امروز دنیا کارهای اردوغان را محکوم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه توسعه باید همه‌جانبه بوده و پژوهش و تحقیق در اولویت دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها باشد، گفت: پژوهش یک واژه فارسی و تحقیق یک واژه عربی است که تحقیق علاوه بر پژوهش ابعاد دیگری نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه محقق مرتبه‌ای بالاتر از پژوهشگر دارد، گفت: محقق آن‌قدر باید موارد و مسائل را تست کند تا به حق و حقیقت دست پیدا کند، عالمی که مستحکم و استاندارد آفریده شده و یک سر سوزن در این عالم عیب، نقص، سستی، کم‌کاری و بیهودگی وجود ندارد.

طه‌محمدی با تاکید بر اینکه تحقیق و پژوهش عشق و ایمان نیاز دارد و باید پیگیری مستمر در آن باشد، اظهار داشت: دانشمند در دنیا فراوان داریم اما اندیشمند در دنیا کم است، تفاوت این دو در این است که دانشمند بانک اطلاعاتی است ولی اندیشمند این علم را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه رسیدن به نتیجه در پژوهش و تحقیق نیازمند اراده، صبر، ایثار و استقامت دارد، تصریح کرد: محرومیت افراد را پیش می‌برد و سبب می‌شود تا افراد برای ررفع محرومیت‌ها اقدامات لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ادامه داد: اگر پژوهشگر و محققی اشتباهاتی را داشت باید به اشتباه خود اعتراف کند تا جامعه دچار خسارت نشود. باید پژوهش را آن‌قدر امتحان و تجربه کرد تا بدون غلط در جامعه برای بهره‌برداری عرضه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات