خبرهای داغ:
همایش یاوران وقف هم‌زمان با هفته وقف در بسطام برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۰۵۹۳۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت هفته وقف همایش یاوران وقف هم‌زمان با هفته وقف در بسطام برگزار شد.

در این همایش که به همت اداره اوقاف و امور خیریه بسطام برگزار شد، فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) گرامی داشته و از فعالان حوزه وقف تجلیل شد.

مراسم باشکوهی امروز تحت عنوان همایش یاوران وقف و با حضور جمع زیادی از مردم عزادار و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه، مساجد، آستان مقدس امامزادگان، مسئولان و روحانیان در حسینیه امامزاده میرهاشم (ع) بسطام برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام مصطفی مجیدی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بسطام ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، در مورد وقف و جایگاه آن سخنرانی کرد.

در ابتدای مراسم، نیز خادمان آستان مقدس امامزاده محمد (ع) دیزج که با لباس فرم در مراسم حضور داشتند، صلوات خاصه امام رضا (ع) را به‌صورت دسته‌جمعی اجرا کردند که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

صلوات خاصه امام رضا (ع) که به بیان ویژگی‌های امام مهربانی‌ها می‌پردازد، از زیباترین نواهای آیینی در روز شهادت ثامن‌الحجج (ع) محسوب می‌شود که امروز با حال و هوای خاصی در این مراسم قرائت شد.

این مراسم با مداحی یکی از مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) خاتمه یافت و از یاوران وقف در بسطام تجلیل شد.

شماری از اعضای هیئت امنای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه بسطام در این برنامه به پاس خدماتشان به حوزه وقف و نگهداری و صیانت از موقوفه‌های موجود در بسطام قدردانی شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها