مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان:

فرهنگ وقف به‌عنوان صدقه جاریه در جامعه ترویج شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: فرهنگ وقف به ویژه در برهه کنونی باید به‌عنوان صدقه جاریه در جامعه ترویج شود.
کد خبر: ۸۶۰۵۹۲۹
|
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت هفته وقف مراسمی به مناسبت هفته وقف و سالروز شهادت امام رضا (ع) در حرم شهدای گمنام شاهرود برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان در این مراسم که با حضور خیل عظیم مردم برگزار شد، تحولات فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه را در زمان مصلحی و محمدی، رؤسای سابق و فعلی این سازمان بی‌نظیر توصیف کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا قندهاری که هم‌اینک رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان هست، از وقف به‌عنوان صدقه جاریه در راستای خدمت به نظام اسلامی یاد کرد و گفت: همه باید بکوشند تا فرهنگ وقف امروز در جامعه ترویج شود.

وی از تلاش‌های مجاهدانه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستانی شاهرود با عنوان فعالیت‌های انقلابی و جهادی یاد کرد و افزود: در صورتی که فرهنگ وقف در جامعه گسترش یابد، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اینکه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیداری با مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه به تخلف متولیان موقوفات و مدیران اوقاف در رژیم طاغوت اشاره و خاطرنشان کرده بودند که «یکی از اقدامات اساسی نظام اسلامی احیای نیت خیر واقفان است که این خدمت بزرگ به عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است و موجب رضایت خداوند متعال و خشنودی مردم می‌شود»، خواستار تبیین مبانی وقف در جامعه و گسترش این فرهنگ متعالی شد.

قندهاری اهمیت وقف در جامعه را بسیار زیاد دانست و گفت: موقوفه‌های موجود در استان سمنان باید احیا شود و بهترین بهره‌برداری از آن صورت گیرد؛ اگر مردم ببینند موقوفات بازدهی خوبی در جامعه دارد، به این‌سو هدایت می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار